“تایمز اسرائیل” خبر داد یک عضو کلیدی دیگر گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان روزسه‌شنبه در حمله‌ای منتسب به اسرائیل در جنوب لبنان کشته شد. 

بنا بر این گزارش نام فرد کشته شده علی حسین برجی، از فرماندهان نیروی هوایی حزب‌الله است که مسئول دهها حمله پهپادی به شمال اسرائیل از هفتم اکتبر به این سو بوده است. 

دفتر مطبوعاتی حزب‌الله لبنان مرگ برجی را تایید اما فرمانده بودن او را تکذیب کرده است. ارتش اسرائیل درباره این حمله اظهارنظر نکرده است. 

یک شاهد عینی به خبرگزاری آلمان گفت که برجی سوار بر خودرو، در راه رفتن به مراسم تشییع وسام طویل، یکی از فرماندهان ارشد حزب‌الله بود، که روز دوشنبه در جریان یک حمله هوایی در روستای خربه سلم در جنوب لبنان کشته شده بود. به گفته این شاهد عینی برجی در پی اصابت یک موشک به خودرویش کشته شد. 

ساعاتی پیش‌ از این حمله در روز سه‌شنبه، دست‌کم سه تن دیگر از اعضای حزب‌الله در حمله یک پهپاد اسرائیلی به خودرویشان کشته شدند. 

به گفته حزب‌الله و منابع امنیتی لبنان، این گروه در واکنش به کشته شدن اعضایش، یک پایگاه نظامی در صفد در شمال اسرائیل را هدف حمله پهپادی قرار داد.

رسانه‌های اسرائیل یک ویدیو از این حادثه منتشر کرده و نوشته‌اند که انفجار این پهپادها تنها خسارات مادی بر جای گذاشت. 

گروه شبه‌نظامی شیعه حزب‌الله که مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران است، پیشتر مسئولیت حملات به پست‌های نظامی اسرائیل در مرز را بر عهده گرفته و ادعا کرده بود که “حملات مستقیم” به ثمر رسیده‌اند. 

اسرائیل سه حمله موشکی از لبنان به مناطق مرزی این کشور را تایید کرده است. بعدازظهر روز سه‌شنبه حداقل ۱۱ بار آژیر خطر در شمال اسرائیل به صدا درآمد. 

بر اساس اطلاعات محافل امنیتی لبنان نظامیان اسرائیل در اقدامی تلافی‌جویانه، مجموعه‌ای از روستاهای جنوب لبنان را گلوله باران کردند.