فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا، سنتکام، اعلام کرد که روز جمعه طی ساعت‌های بامداد تا شامگاه به وقت یمن، چند پهپاد و موشک متعلق به شبه‌نظامیان حوثی مورد حمایت ایران را منهدم کرده است.

در بیانیه سنتکام که روز شنبه ۲۱ بهمن منتشر شد، آمده است که از ساعت ۳ بامداد تا ۹:۴۰ شب جمعه، ارتش ایالات متحده در خاورمیانه دو پهپاد، چهار موشک کروز ضدکشتی و یک موشک کروز زمین به زمین را نابود کرد.

سنتکام انهدام این اهداف را به منظور دفاع از خود خوانده و گفته است آنها آماده شلیک به سمت دریای سرخ بودند.

در این بیانیه آمده است موشک‌ها و پهپادهای نابود شده در مناطق تحت کنترل حوثی‌ها در یمن مستقر بودند و تهدیدی فوری برای کشتی‌های جنگی آمریکا و شناورهای تجاری در منطقه به شمار می‌آمدند.

سنتکام روز پنجشنبه هفته گذشته نیز از هفت حمله هوایی علیه مواضع حوثی‌های مورد حمایت ایران در یمن خبر داده بود و دو روز پیش‌تر از آن نیز اعلام کرده بود حوثی‌ها شش موشک بالستیک به سوی کشتی‌های عبوری از جنوب دریای سرخ و خلیج عدن شلیک کردند.

شبه‌نظامیان حوثی به دنبال آغاز جنگ غزه اعلام کردند در حمایت از فلسطینی‌ها به کشتی‌هایی که عازم اسرائیل هستند حمله می‌کنند. اما دامنه حملات آنها گسترده‌تر شده و دیگر کشتی‌های بین‌المللی را در دریای سرخ و خلیج عدن هدف قرار می‌دهند.

حملات جدید حوثی‌های یمن در حالی انجام می‌شود که آمریکا و متحدانش شامگاه ۱۴ بهمن برای سومین بار حملات گسترده‌ای علیه مواضع حوثی‌ها انجام دادند و بنابر اعلام پنتاگون، ۳۶ نقطه در ۱۳ محل را هدف قرار دادند.