رئیس پلیس راهور روز نهم فروردین شمار کشته‌شدگان تصادفات سفرهای نوروزی را ۵۸۵ نفر اعلام کرد و اسامی شش استان‌ «پرحادثه» را نام برد.

به گزارش خبرگزاری مهر احمد شیرانی، رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور، اعلام کرده است که از روز ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا نهم فروردین ۱۴۰۳، ۵۸۵ نفر در تصادفات جاده‌ای کشته و بیش از ۱۵ هزار و ۵۰۰ نفر مجروح شده‌اند.

آقای شیرانی گفت که کرمان، فارس، سیستان‌وبلوچستان، اصفهان، خراسان رضوی و خوزستان از استان‌های پرحادثه بوده‌اند.

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور هم‌چنین از کاهش سه‌درصدی حجم کل تردد‌های جاده‌ای در سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ خبر داد و گفت که از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲، ۳۷۰ میلیون و روزانه به‌طور متوسط ۲۶ میلیون تردد در کشور انجام شده است.

هم‌زمان با اعلام این آمار سرپرست هلال‌احمر سمنان اعلام کرد که در جریان تصادف دو خودروی سواری سوناتا با پژوپارس در جاده جندق به معلمان در این استان در صبح روز پنج‌شنبه ۹ نفر کشته شدند.

آمار جان‌ باختن روزانه حدود ۴۰ نفر در تصادفات جاده‌ای طی نوروز ۱۴۰۳ در حالی است که وزیر راه و شهرسازی ابراهیم رئیسی چهارم فروردین مدعی شده بود که آمار فوتی‌های تصادفات و سوانح جاده‌ای در برخی استان‌ها ۴۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال پیش کاهش یافته است.

مهرداد بذرپاش درباره جزئیات ادعای خود توضیح نداده بود.

در همین حال تیمور حسینی، رئیس پلیس راهور فراجا، نهم فروردین از اعمال احتمالی جریمه‌های جدید از دو هفته آینده خبر داد و گفت: «نرخ جریمه در تخلفات حادثه‌ساز پنج برابر افزایش پیدا کرده است و جریمه سرعت غیر مجاز بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان خواهد بود.»

کمال هادیانفر، رئیس سابق پلیس راهور ۱۷ دی پارسال از تصمیم چهار دستگاه حکومتی برای سه‌برابر شدن مبلغ جرایم رانندگی خبر داده و گفته بود که این مبلغ با توجه به میزان «حادثه‌ساز» بودن تخلفات متفاوت است.