ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران، می‌گوید «دو هزار درخت در راستای اجرای پروژهٔ عمرانی بسیج در منطقهٔ ۱۴ جابه‌جا شده‌اند.»

آقای امانی،‌ روز یک‌شنبه، ۱۹ اردیبهشت‌ماه، با بیان اینکه این اقدام از سوی پیمانکار انجام شده، به «همشهری آنلاین» گفت: «در بزرگراه صیاد شیرازی نیز برای ساخت یک زیرگذر تعداد قابل توجهی درخت جابه‌جا شد.»

او در ادامه با انتقاد از شهرداری تهران گفت: «آیا در شهرداری مجموعه‌ای وجود ندارد که نظارت لازم را برای این موضوع داشته باشد؟»

کاهش فضای سبز در پایتخت در حالی اتفاق می‌افتد که تهران یکی از شهرهایی است که با بیشترین آلودگی هوا دست به گریبان هستند و در سال‌های گذشته بیش از خبر ایجاد فضای سبز، خبر قطع و «جابه‌جا کردن» درختان منتشر شده است.

از سوی دیگر افشاگری عضو شورای شهر درباره هزاران درخت دیگر در حالی منتشر شده که در روزهای گذشته انتقادات شدیدی علیه علیرضا زاکانی، شهردار تهران، در فضای رسانه‌ای و مجازی ایران مطرح شده است.

سایت «دیده‌بان ایران» ۱۵ فروردین در گزارشی با عنوان «حرکت تانک انقلاب برای تخریب یک بنای تاریخی» خبر تلاش شهرداری برای ساخت سازه‌ای برای «شهدای گمنام» در عمارت فخرالدوله را تأیید کرده بود.

اصطلاح «تانک انقلاب» اشاره است به علیرضا زاکانی، شهردار تهران.

عمارت فخرالدوله متعلق به دختر مظفرالدین شاه قاجار در سال ۱۳۸۳ ثبت ملی شد و در سال ۱۳۸۸ به «خانه مداحان» تغییر کاربری داد.

خبر ساخت یک سازه مذهبی توسط شهرداری تهران در محوطه این بنای تاریخی همزمان بوده است با تأیید خبر ساخت یک مسجد در پارک قیطریه توسط شهردار تهران که در هفته‌های گذشته با انتقاد و اعتراض گسترده همراه شده است.

ساخت این مسجد نیز مستلزم قطع یا به قول مقامات شهری «جابه‌جا کردن» صدها درخت در این پارک بزرگ تهران است.