در حالی که همه رهبران جهان بصورت رسمی در رابطه با قاتل زندانیان سیاسی، مطبوعاتی و محیط زیست واکنشی نشان نداده هستند. اما نچیروان بارزانی و بافل طالبانی برای قاتل مردم ایران ابراز نگرانی کردند

نچیروان بارزانی: در این هنگامۀ دشوار، دلمان نزد ملت دوستمان ایران است

رئیس اقلیم کردستان طی پیامی در واکنش به حادثه سقوط هلیکوپتر حامل رئیس جمهور ایران اعلام کرد که با نگرانی عمیقی اخبار حادثۀ مربوط به هلیکوپتر حامل رئیس جمهور رئیسی را دنبال می کنیم.

به گزارش روداو، روز یکشنبه 19/ 5/ 2024 نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان به حادثۀ مربوط به هلیکوپتر حامل رئیس جمهور ایران واکنش نشان و اعلام کرد که با نگرانی عمیقی اخبار حادثۀ مربوط به هلیکوپتر حامل رئیس جمهور رئیسی را دنبال می کنم.

بارزانی همچنین در پیام خود نوشته است: از خداوند منان خواستارم که ایشان (رئیس جمهور ایران) و یارانش سلامت و تندرست باشند. قلبمان نزد آنان است و برایشان دعای خیر می کنیم. در این هنگامۀ دشوار قلبمان نزد مقامات عالی و ملت ایران است که دوست و همسایه ما هستند.

در واکنش به خبر حادثۀ مربوط به هلیکوپتر رئیس جمهور ایران؛

بافل طالبانی: قلبمان نزد مردم ایران و رهبران این کشور است

 بافل طالبانی: قلبمان نزد مردم ایران و رهبران این کشور است

بافل جلال طالبانی طی پیامی در واکنش به خبر مربوط به حادثۀ پیش آمده برای هلیکوپتر حامل رئیس جمهور ایران اعلام کرد: قلبمان نزد مردم ایران و سران این کشور است.

به گزارش کردپرس به نقل از bmc بافل جلال طالبانی رئیس اتحادیۀ میهنی کردستان در پیامی ببه حادثۀ مربوط به هلیکوپتر حامل رئیس جمهور ایران واکنش نشان داد و اعلام کرد: حادثۀ ناگوار مربوط به هلیکوپتر حامل سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران و هیأت همراهش ما را نگران کرد و قلبمان نزد مردم ایران و سران این کشور است.

طالبانی اظهار امیدواری کرد که سرنشینان این هلیکوپتر به سلامت به نزد مردم ایران بازگردند.

شایان ذکر است عصر روز 19/ 5/ 2024 هلیکوپتر حامل رئیس جمهور ایران در منطقۀ ورزقان دچار حادثه شد. حادثۀ مذکور ر حالی رخ داد که سید ابراهیم رئیسی و هیأت همراهش از افتتاح سدی مشترک با جمهوری آذربایجان و پس از دیدار با رئیس جمهور این کشور در حال بازگشت بود.