اسامی داوطلبان تایید صلاحیت شده از سوی شورای نگهبان، توسط وزارت کشور اعلام شد و طی آن چهره‌های شناخته شده‌ای همچون «علی لاریجانی» و «محمود احمدی نژاد» رد صلاحیت شدند. تنها افرادی که مرید و اجرا کننده فرمان بیت رهبری هستند تائید شدند. افرادی که سالها در جنایت در کنار این رژیم بوده اند و زوایه ای با تفکرات خامنه ای و سپاه پاسداران دارند حذف شدند.

به گزارش خبرگزاری «ایسنا»، عصر روز یکشنبه ۲۰ خرداد ماه ۱۴۰۳  اسامی کاندیداهای احراز صلاحیت شده از سوی وزارت کشور اعلام و طی آن صلاحیت«محمدباقر قالیباف»،«سعید جلیلی»،«مسعود پزشکیان»، «امیرحسین قاضی زاده هاشمی»، «علیرضا زاکانی» و «مصطفی پورمحمدی» تایید شد.

« علی لاریجانی» چهره رد صلاحیت شده از سوی شورای نگهبان پیش از این در سمت ریاست مجلس شورای اسلامی قرار داشت و «محمود احمدی نژاد» سابقه دو دوره فعالیت در جایگاه ریاست جمهوری را در کارنامه خود دارد. این دو چهره همچنین از رقبای سیاسی دیرین هم محسوب می‌شوند.

ثبت‌نام داوطلبان چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از روز دهم تا ۱۴ خرداد ماه ۱۴۰۳ در محل ستاد انتخابات در وزارت کشور انجام و در نهایت اسامی به شورای نگهبان ارسال شد.

انتخابات زودهنگام چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در پی سقوط بالگرد حامل «ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور سابق و همراهانش در استان آذربایجان شرقی، روز جمعه ۸ تیرماه ۱۴۰۳برگزار می‌شود.