🔸 اولین جلسه محاکمه وریشه مرادی و دومین جلسه دادگاه پخشان عزیزی روز گذشتە در دادگاه انقلاب اسلامی تهران برگزار شد.

🔸 بر ا‌ساس گزارش شبکه حقوق‌بشر کوردستان، جلسه دادگاه وریشه مرادی، با ریاست “قاضی ابوالقاسم صلواتی” در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب برگزار شدە، اما بە “او و وکیلش اجازه دفاع دادە نشدە است”.

🔸 همچنین همزمان دومین جلسه محاکمه پخشان عزیزی نیز در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی “ایمان افشاری” برگزار شد.

🔸 وریشه مرادی پیشتر از سوی سوی شعبه ۵ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب تهران و پخشان عزیزی از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به “بغی” متهم شدەاند.

▫️پخشان عزیزی، اهل مهاباد و فارغ‌التحصیل مددکاری اجتماعی از دانشگاه علامه طباطبایی تهران، پیش از این نیز سابقه بازداشت توسط نیروهای امنیتی را داشته است. او اولین بار در تاریخ ۲۵ آبان ۱۳۸۸ در گردهمایی اعتراضی دانشجويان کورد دانشگاه تهران عليه اعدام‌های سياسی در کوردستان، توسط ماموران امنیتی بازداشت شد. وی پس از ۴ ماه بازداشت با قرار وثیقه آزاد و پس از مدتی از ایران خارج شد و طی سال‌های اخیر در اقلیم کوردستان عراق اقامت داشت.

▫️وریشه مرادی، اهل سنندج و عضو جامعه زنان آزاد شرق کردستان است کە در تاریخ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ پس از انجام فعالیت‌های سیاسی و تشکیلاتی در شهر کرماشان، زمانی که قصد بازگشت به سنندج را داشت، توسط نیروهای وزارت اطلاعات در ورودی این شهر بازداشت شد. او ۱۳ روز اول بازداشت را در بازداشتگاه این نهاد امنیتی در شهر سنندج گذراند و پس از آن به بند ۲۰۹ زندان اوین در تهران منتقل شد.