ادهم بارزانی گفت که در روزهای آینده یک جریان سیاسی جدید را اعلام خواهند کرد و در انتخابات ششمین دوره پارلمان کردستان شرکت خواهند کرد. آیا این حرکت ادهم بارزانی نشان از چراغ سبز رژیم ایران دارد. لازم به ذکر است آقای بارزانی در جریان مرگ رئیسی سفر چند روزه ای همراه با احزاب شیعه عراقی به تهران داشت و با خامنه ای و تعدادی از رهبران سیاسی و نظامی رژیم ملاقات نموده بود.

ادهم بارزانی در پیامی به مناسبت عید قربان گفت: «عید قربان را به مردم عزیز کردستان و تمام احزاب سیاسی عراق و اقلیم کردستان در دولت و خارج از دولت تبریک می‌گویم، امیدوارم همیشه شاد و به دور از هر مشکلی باشید».

ادهم بارزانی افزود: «می‌خواهم از این فرصت استفاده کنم و به اوضاع به بن بست خورده اقلیم کردستان بپردازم که به دلیل خودداری برخی احزاب سیاسی از یک روند دمکراتیک مانند انتخابات، اقلیم مان در معرض تهدید قرار گرفته و تبعات آن روز به روز بیشتر در داخل عراق و خارج از آن منعکس می‌شود».

وی همچنین بیان کرد: «ما به خواست مردم عزیز احتمالا در روزهای آتی به عنوان یک جریان سیاسی جدید آمادگی خود را اعلام و با طی کردن مراحل قانونی در روند دمکراتیک انتخابات شرکت خواهیم کرد».