وزارت خزانه‌داری ایالات متحده به‌تازگی نزدیک به ۵۰ فرد و نهاد از چندین کشور را که در پولشویی میلیاردها دلار درآمد حاصل از صادرات نفت ایران برای نهادهای نظامی جمهوری اسلامی دخیل بوده‌اند، تحریم کرد. این افراد و نهادها با ایجاد شبکه‌های بانکی مخفی برای وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران و همچنین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در تأمین منابع مالی به ارزش میلیاردها دلار برای تقویت توان نظامی ایران نقش داشته‌اند.

بر اساس بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا، این شبکه‌ها شامل شرکت‌ها و افراد متعددی از کشورهایی مانند امارات متحده عربی، هنگ کنگ، و سنگاپور هستند که با ایجاد شرکت‌های پوششی و بهره‌گیری از نهادهای مالی غیررسمی، پول‌های حاصل از فروش نفت ایران را منتقل می‌کردند. این پول‌ها به حساب‌های بانکی تحت کنترل نهادهای نظامی ایران منتقل می‌شد تا برای تأمین مالی فعالیت‌های نظامی و حمایت از گروه‌های نیابتی در منطقه استفاده شود

این اقدامات در چارچوب تلاش‌های مستمر آمریکا برای جلوگیری از تأمین مالی تروریسم و مهار فعالیت‌های مخرب ایران در منطقه و جهان انجام می‌شود. وزیر خزانه‌داری آمریکا تأکید کرده که این کشور به استفاده از تمامی ابزارهای موجود برای مقابله با منابع مالی غیرقانونی که موجب بی‌ثباتی منطقه می‌شود، ادامه خواهد داد.

به تلگرام کوردانه بپیوندید

https://t.me/kurdane2022