در پنجمین و آخرین مناظره انتخاباتی شش نامزد تایید شده از سوی خامنه ای برای جانشینی ابراهیم رئیسی، مسائل مختلفی مورد بحث قرار گرفت، از جمله عملکرد دولت حسن روحانی، قطع اینترنت در آبان ۹۸، و جمعه خونین زاهدان. این مناظره با تقابل اصلی میان مسعود پزشکیان و سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی همراه بود.

قاضی‌زاده هاشمی، محمدجواد آذری‌ جهرمی، وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات دولت روحانی و قائم‌مقام ستاد تبلیغات پزشکیان را «عامل اصلی فیلترینگ» و «فرمانده شات‌داون اینترنت» معرفی کرد و اظهار داشت: «بزرگ‌ترین سلاخی اینترنت به اسم دولت روحانی ثبت شده است.»

پزشکیان در پاسخ به این اتهامات گفت که آذری‌ جهرمی به او زنگ زده و گفته که در زمان وزارتش، «قالیباف و جلیلی هم در شورای عالی امنیت ملی بودند و دستور قطع اینترنت از آن‌جا آمد».

پس از این سخنان، آذری‌ جهرمی در رسانه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) سخنان پزشکیان را اصلاح کرد و نوشت که در آن زمان قالیباف عضو شورای عالی امنیت ملی نبوده است. وی همچنین تاکید کرد که در زمان فیلترینگ رسانه‌های اجتماعی پس از اعتراضات سراسری سال ۱۴۰۱، قالیباف و جلیلی هر دو عضو این شورا بوده‌اند.

این موضوعات و اتهامات مطرح شده در مناظره، توجهات بسیاری را به خود جلب کرده و بحث و جدل‌های فراوانی را در فضای سیاسی و رسانه‌ای ایران به دنبال داشته است.