عبدالله مهتدی؛ رهبر حزب کومله کردستان ایران در حساب ایکس خود اعلام کرد: انتخابات آزاد منعکس کنندە ارادە و خواست مردم و از حقوق مسلم شماست. اما نمایش انتخاباتی حاضر هیچ نشانی از انتخاب آزاد ندارد و بازتاب دهندە ارادە و خواست مردم نیست، بلکە صرفا برای گرم کردن تنور بساط انتخابات و درعمل بەمعنای بیعت با نظام است.

شرکت نکردن شما در نمایش رأی گیری بەهیچوجە بەمعنای بی عملی نیست، برعکس، کنشی است شجاعانە و مصداق بارز یک مقاومت مدنی مؤثر است. این اقدام شما اعتماد بەنفس نیروهای رژیم را پائین می آورد، بە ریزش درونی آنها دامن میزند و رژیم را در موقعیت ضعیفتری در مقابل شما مردم قرار خواهد داد.

هیچکدام از کاندیداها نمیخواهند، و اگر هم بخواهند و قولش را هم بدهند نمیتوانند، دست مافیاهای اقتصادی حاکم را کوتاە کنند و یا فکری بحال فقر و بیکاری و تورم وحشتناک اکثریت مردم بکنند، چون کل حکومت از بالا تا پائین دست همین مافیاهای ثروت و قدرت است، چون این خود نظام و رأس آن است کە عامل و مشوق فساد و ناکارامدی و اختلاس و دروغ و دزدی است. هیچ کاندیدائی نمیتواند تبعیض علیە اقلیتها و زن ستیزی و خشونت و سرکوب و کشتار در داخل و آشوبگری و تروریسم و بحران و جنگ افروزی در سیاست خارجی را کاری بکند. زیرا اینها سیاستهای پایەای و راهبردی نظام است.

اجازە ندهید کە بە امید اندک تغییری با التماس رأیتان را بگیرند و بعدا بااستناد بە همان خفتتان بدهند و از تغییر و تحول واقعی نومیدتان کنند. در نمایش رأی گیری حضور پیدا نکنید.