به گزارش کولبرنیوز طی چند روز گذشته، «فرهاد شیخی» از فعالین کارگری اهل شهر سقز و ساکن هشتگرد کرج، از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی کرج به ریاست قاضی «آصف حسینی» از بابت اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک سال حبس تعزیری و مجازات تکمیلی دو سال ممنوع‌الخروج از ایران، دو سال تبعید به شهر دیواندره و منع زندگی به مدت دو سال در استان‌های البرز و تهران محکوم شد.

بر اساس احضاریه‌ای که در تاریخ ۵ خردادماه سال جاری توسط شعبه اول دادگاه انقلاب شهرستان کرج صادر شده بود، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات فرهاد شیخی، فعال کارگری در تاریخ ۳۰ خردادماه ۱۴۰۳ در شعبه مذکور برگزار شد.
فرهاد شیخی، پیش‌تر نیز در تاریخ دهم مهرماه ۱۴۰۲ نیز از بابت اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به دادگاه مذکور احضار شده بود.
قرار جلب به دادرسی این فعال کارگری، در تیرماه سال ۱۴۰۲، توسط شعبه ۶ بازپرسی دادسرای هشتگرد صادر شده بود.
فرهاد شیخی روز یکشنبه هفتم خردادماه ۱۴۰۲، توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود واقع در هشتگرد کرج بازداشت و چندی بعد به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد.
همچنین وی در تاریخ اول بهمن‌ماه ۱۴۰۱، نیز توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود بازداشت و سپس به زندان رجایی شهر کرج منتقل شده بود. او در تاریخ ۱۷ بهمن‌ماه ۱۴۰۱، از این زندان به ندامتگاه مرکزی کرج انتقال داده شد. آقای شیخی نهایتاً در تاریخ ۱۸ بهمن‌ماه ۱۴۰۱، به دنبال صدور بخشنامه عفو از زندان آزاد شد.
لازم به ذکر است که این فعال کارگری پیش‌تر نیز به واسطە فعالیت‌های صنفی و کارگری سابقه بازداشت و محکومیت داشته است.