هوشیار زیباری، از اعضای حزب دموکرات کردستان و وزیر خارجه سابق عراق که به خاطر فساد مالی از تمام مسولیت های سیاسی اخراج شده است، اظهار داشت که ممنوعیت فعالیت سه حزب ، «حزب دموکرات و آزادی ایزدی»، «حزب جبهه مبارزه دموکراتیک» و «تاوگرا آزادی» به اتهام نزدیکی به تفکرات پ ک و اوجالان را اقدامی «درست» می‌داند.

زیباری در بیانیه‌ای که در شبکه اجتماعی «ایکس» منتشر کرد، در این زمینه گفت: تصمیم ممنوعیت احزاب به اصطلاح مرتبط با پ‌ک‌ک و جلوگیری از شرکت آن‌ها در انتخابات اداره اقلیم کرد شمال عراق را تصمیمی موجه و درست می‌دانم.

وزیر خارجه سابق عراق، گروه‌های مرتبط پ‌ک‌ک را به عنوان “سلول‌های سرطانی” توصیف و تأکید کرد: این گروه‌ها از هرج و مرج تغذیه کرده و عامل بی‌ثباتی هستند.

دستگاه قضائی عراق، فعالیت احزاب «دموکرات و آزادی ایزدی»، «حزب جبهه مبارزه دموکراتیک» و «تاوگرا آزادی» را به دلیل ارتباط با پ‌ک‌ک ممنوع اعلام کرده و تصمیم به مصادره اموال آن‌ها گرفت.

لازم به ذکر است پارتی سالها است در تلاش است که از رشد تفکر اوجالان در باشور جلوگیری نماید و ایزدیان که پارتی را در کشتار ایزدیان در سنجار توسط داعش مقصر می دانند با این شیوه سرکوب نماید و بار دیگر خود به منطقه بر گردد چونکه نیروهای حاضر در انجا حاضر نشده اند بار دیگر پارتی در انجا رهبری در دست بگیرد