«زیدان‌العاصی» رئیس دفتر دفاع مدیریت خودگردان از همزمانی حملات نیروهای تحت حمایت رژیم دمشق و حملات ارتش ترکیه و شبه‌نظامیان وابسته به آن علیه شمال و شرق سوریه خبر داد.

«زیدان‌العاصی» رئیس دفتر دفاع مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه(AANES) اعلام کرد که ۲ حمله همزمان یکی توسط نیروهای تحت حمایت دولت دمشق و دیگری توسط ارتش ترکیه و شبه‌نظامیان وابسته به آن علیه شمال و شرق سوریه در حال انجام است.

به نوشته آژانس خبری هاوار، «زیدان العاصی» رئیس مشترک دفتر دفاع AANES درباره آخرین وضعیت مناطق شمال و شرق سوریه مصاحبه‌ای انجام داد.

«زیدان العاصی» تصریح کرد: «همزمان با حملات نیروهای دولتی دمشق و نیروهای «دفاع‌الوطنی» به کانتون دیرالزور، ارتش ترکیه و شبه‌نظامیان وابسته به آن نیز کانتون‌های عفرین و شهبا و کانتون منبج را هدف حملات توپخانه‌ای قرار می‌دهند.

العاصی اظهار داشت که با این حملات می‌خواهند افکار عمومی را فریب دهند و جنگ داخلی در منطقه به راه بیاندازند.

العاصی همچنین تاکید کرد که با توجه به این حملات همزمان مشخص است که بین دو طرف هماهنگی وجود دارد تا دستاوردهای مردم منطقه و پروژه AANES را از بین ببرند.

العاصی در رابطه با آخرین تحولات در شرق دیرالزور گفت: «اکنون اوضاع در دیرالزور آرام است، نیروهای سوریه دموکراتیک (SDF) با حمایت قبایل محلی توانستند حملات را متوقف کرده و مهاجمان را شکست دهند اما حملات توپخانه‌ای همچنان ادامه دارد.»