مراد کاراییلان، فرمانده قرارگاه مرکز مدافع خلق (ن‌پ‌گ) در پیامی که به مناسبت ۱۵ اوت جشن رستاخیز منتشر کرد، گفت: «شکست‌ناپذیری خلق کورد و گریلاهای آزادی کوردستان را به همه نشان خواهیم داد.»

فرات: مراد کاراییلان، فرمانده قرارگاه مرکزی ن‌پ‌گ با بیان اینکه در چهل و یکمین سالگرد کارزار ۱۵ اوت، گریلاهای آزادی کوردستان با روحیه عگیدها و زیلان‌ها عمل خواهند کرد، گفت: «در چارچوب تاکتیک و رهنمود ما، ما جنگ زمینی، جنگ زیرزمینی و جنگ هوایی را بیشتر توسعه خواهیم داد. شکست‌ناپذیری مردم کورد، شکست‌ناپذیری گریلاهای آزادی را به همه نشان خواهیم داد، این ادعا و تصمیم ماست.»

پیام فرمانده قرارگاه مرکزی ن‌پ‌گ مراد کاراییلان که به مناسبت ۱۵ اوت از شبکه تلویزیون استرک (Stêrk TV) پخش شد به شرح زیر است:

«۴۰ سال از کارزار تاریخی ۱۵ اوت می‌گذرد. ۴۰ سال است که در تاریخ مردم کوردستان حماسه‌ای با حروف زرین نوشته شده است. مزین به خون شهدای قهرمان است. یاد همه شهدای انقلاب در شخص فرمانده جاویدان رفیق عگید (معصوم کورکماز) را با احترام گرامی می‌داریم. در قبال یاد و خاطراتشان سر تعظیم فرود می‌آوریم. ما وعده‌هایمان را که به آنها داده‌ایم، بار دیگر تکرار می‌کنیم. ما به وعده‌های رفقای‌مان پایبند خواهیم بود. یاد و خاطره آنها را در اعتلای آزادی کوردستان زنده خواهیم کرد.

مردم شریف ما، رفقای عزیز؛

بی شک کارزار ۱۵ اوت کارزار غیرعادی نبود. این یک نقطه عطف در تاریخ کوردستان است. همه چیز تغییر کرد. مسیر تاریخ در کوردستان تغییر کرد. تاریخ واژگون را اصلاح و وارد مسیر درست آن کرد. به عروج مبدل کرد. انقلاب دوباره زیستن را بوجود آورد. انقلاب دوباره زیستن سرآغاز یک انقلاب فکری، یک انقلاب اجتماعی، یک انقلاب فرهنگی، یک انقلاب زنان بود و بدین ترتیب جامعه کورد و کوردستان را بازسازی کرد. این به راحتی اتفاق نیفتاد، با افکار و اندیشه‌های رهبر آپو، با کار بی‌نظیر رهبر آپو و باز هم با تلاش و مقاومت رفقا در زندان آمد به دست آمد.

در ۴۰ سال گذشته مقاومت‌های حماسی زیادی صورت گرفت و دلاوران و قهرمانان زیادی ظهور کردند. نخستین آنها رفقا عگید، اردال، بدران، جمشید، ماهر، همچنین رفقا بریوان، بریتان، زیلان، عزیمه، زلال بوتان، پلنگ کیچی، حسین ماهر، جمال آمد، روژهات بلوزری، جوما بیلیکی و بسیاری از دلاوران ارزشمند دیگر مانند خلیل دِریک، کمال سپِرتی نقش مهمی در این تاریخ داشتند. بار دیگر در کارزار اول ژوئن، رفیق فرمانده اردال، عادل بیلیکی، نودا کارکَر، رشید سردار، روژین گَودا، رستم جودی، چیچک کیچی، علی‌شیر کوچگری و پس از آن فرآیندهای جاری، از آزاد سیسَرها، برچم جیلوها، از دلال آمد، آتاکان ماهرها، حتی یلماز درسیم‌ها، باران درسیم‌ها، زین جزیرها، چیچک بوتان‌ها، جوما ماردین‌ها، بوتان حکاری‌ها و صدها قهرمان دیگر در اینجا ظهور کردند. قهرمانانی چون چتین سیوَرَک‌ها، دلاورانی چون خَبات دِریک‌ها، دوغان زنارها، قهرمانانی چون عگید جویان‌ها، ولات هَرینکی، لیلا سُرخین‌ها، آخین موش، دلگش گُوزه‌رَشی این تاریخ را به عظمت و قهرمانی مزین کرده‌اند. بار دیگر در دوران مقاومت تونل‌ها حماسه‌ها به رهبری شورش بیت‌الشباب، رِبَر و هِژارها، نوری یکتاها، به رهبری جومالی چوروم‌ها، بوتان‌ها، زنارین‌ها، به رهبری باگر و آوزَم‌ها، مزگین روناهی‌ها خلق شد. در غرب زاپ حماسه‌هایی که سال‌هاست در جریان است به رهبری دلیل زاگرس و نالین‌ها و زَمیان‌ها امروز علیه دشمن قد علم می‌کنند. بار دیگر فداکارهای زمانه مانند رفیق سارا گویی، رفیق روکن، رفیق روژهات، اردال و آخرین شهدای ما از باکور شیخموس ملازگر، بریتان نورحق، هرکول شیار گَوَر، بروسک کاتو، بَندا آمد و صدها قهرمان دیگر این تاریخ را رهبری کردند. به یمن آنها، چهلمین سال در این سطح ادامه دارد.

مردم عزیز ما، رفقای ارزشمندمان؛

ما به عنوان گریلاهای آزادی کوردستان قول دادیم از تمام کوردستان محافظت کنیم. گفتیم ما به عنوان پ‌ک‌ک به عنوان مبارزان رهبر آپو مسئول حفاظت از کوردستان هستیم. تا به حال به این وعده‌ها پایبند بوده‌ایم. ۷ سال است که اشغالگری ترکیه می‌خواهد باشور کوردستان را اشغال کند. ما در مقابل آنها ایستاده‌ایم، بهای آن را داده‌ایم، می‌جنگیم و مقاومت می‌کنیم. ما به عهد خود عمل می‌کنیم و در ۴ سال گذشته در همان سنگر مقاومت کرده‌ایم. مقاومت در برابر سلاح‌های شیمیایی ممنوعه، در برابر انواع سلاح‌های مدرن، تکنولوژی مدرن در همان سنگر امروز در متینا، در غرب زاپ، در سراسر زاپ در جریان است. درود بر آن قهرمانان. هزار بار سلام به آنها. امروز آنها نماینده اراده مردم کورد در برابر وحشیگری اشغالگری و نسل‌کشی هستند.

مردم عزیز ما؛

امروز منطقه خاورمیانه در میان تنش شدیدی است. ترس بیشتر شده است. اما ما به اشغالگری ترکیه نگاه می‌کنیم، رژیم فاشیستی آک‌پ- م‌ه‌پ تلاش می‌کند این بحران را به یک جنگ منطقه‌ای تبدیل کند. او می‌خواهد یک اتحاد بین دولت‌های مستقل و حاکم بر کوردستان ایجاد کند. او می‌خواهد در برابر آرمان آزادی کوردها، علیه جنبش ما، چنین اتحادی ایجاد کند. چنین مراحل خطرناکی پیش روی ماست که ما به عنوان یک جنبش با آن مبارزه خواهیم کرد. برای ایجاد کوردستان آزاد و مستقل در خاورمیانه، جنگ را تشدید خواهیم کرد. این جنگ، جنگ کرامت، جنگ میهن‌دوستی، جنگ شرف و ناموس است. ما این جنگ را گسترش خواهیم داد. ما در برابر نوکران، در برابر اشغالگری، کوتاه نمی‌آییم. به تقویت خود ادامه خواهیم داد. اما مردم میهن‌دوست ما باید در مقابل دشمنان از ما حمایت کنند. ما از همه میهن‌دوستان، احزاب، نهادها و شخصیت‌های کورد می‌خواهیم که این حقیقت را ببینند و از گریلاهای آزادی کوردستان حمایت کنند.

فراخوان ما به همه جوانان کورد و جوانان عرب اینست که ​​باید در این راهپیمایی مقدس شرکت کنند. بپیوندند. امروز سیاست نابودی مردم کورد، خطری است بر مردم عرب، آشوری و سریانی. به همین دلیل بین خلق‌ها، کوردها، عرب‌ها، آشوری‌ها، سریانی‌ها، بر اساس پارادایم ملت دموکراتیک، اتحاد خلق‌ها، اتحاد کارگران ترک کل منطقه ایجاد می‌شود. تورانیسم ترکیه می‌خواهد تاریکی را در کل منطقه ایجاد کند. اما قبل از هر چیز باید وحدت ملی در بین مردم کورد ایجاد شود، یک استراتژی مشترک ایجاد شود. ما به عنوان یک جنبش برای تحقق این امر تلاش خواهیم کرد و این یک نیاز بسیار مهم است.

مردم عزیز، رفقا و دوستان محترم ما؛

امروز انزوای شدید، شکنجه روحی و روانی بر رهبر ما رهبر آپو وجود دارد. به تمام کرامت مردم ما، به فرهنگ ما، به رقص ما، به هر شکلی از ارزش‌های ما حمله می‌شود. مردم ما باید در چارچوب کارزار جهانی به کارزار علیه این حملات بپیوندند. همه باید فداکاری کنند. مسئولانه عمل کنند. حفاظت از طبیعت باید توسعه یابد. در برابر حملات، باید دفاع ذاتی توسعه داده شود. ما به عنوان گریلاهای آزادی کوردستان در این دوره، یعنی در چهل و یکمین سالگرد کارزار ۱۵ اوت، با روحیه عگیدها، زیلان‌ها، با روحیه ۱۵ اوت عمل خواهیم کرد. در چارچوب تاکتیک و رهنمود ما، ما جنگ زمینی، جنگ زیرزمینی و جنگ هوایی را بیشتر توسعه خواهیم داد. شکست‌ناپذیری مردم کورد، شکست‌ناپذیری گریلاهای آزادی را به همه نشان خواهیم داد، این ادعا و تصمیم ماست.

در این زمینه، به عنوان فرماندهی قرارگاه مرکزی، سلام و احترام خود را به همه مردم، همه رفقا، همه کارکنان و دوستان تقدیم می‌کنیم. در این برهه مهم تاریخی، همه را به انجام وظیفه‌شان فرامی‌خوانیم و برای همه به ویژه برای همه رفقا، همه مردم، همه دوستانمان در این دوره مهم آرزوی موفقیت داریم. در راهپیمایی آزادی جسمانی رهبر آپو، در راهپیمایی آزادی کوردستان، در راهپیمایی آزادی خلق‌های منطقه موفقیت را برای همه آرزو می‌کنیم و می‌گوییم پیروزی، پیروزی، پیروزی.

مرگ بر استعمارگری و خیانت!

زنده باد جنگ خلق انقلابی!

زنده باد رهبر آپو!»