رسانه ها هویت دو زن روزنامه نگار جان باخته در حمله به خودروی روزنامه‌نگاران در سلیمانیه، را اعلام کردند.

هویت دو روزنامه نگار جان باخته در حمله به خودروی روزنامه‌نگاران در سلیمانیه، گلستان تارا و هیرو باهادین اعلام شد.

به نوشته مزوپوتامیا، در حمله‌ای که در منطقه سید صادق در شهر سلیمانیه، در اقلیم کردستان عراق علیه خودروی حامل روزنامه‌نگاران کُرد صورت گرفت، دو روزنامه‌نگار کشته و شش تن دیگر زخمی شدند. رسانه ها هویت جان باختگان را گلستان تارا و هیرو باهادین اعلام کردند. 

هویت روزنامه نگاران جان باخته اعلام شد: گلستان تارا و هیرو باهادین

گلستان تارا

هیرو باهدین در شرکت رسانه‌ای چتر به روزنامه‌نگاری مشغول بود و گلستان تارا اهل شهر باتمان (الیح) از سال 2000 به این سو به عنوان روزنامه نگار آزاد در مناطق و شهرهای مختلف کردستان خبرنگاری می کرد.

هویت روزنامه نگاران جان باخته اعلام شد: گلستان تارا و هیرو باهادین

هیرو باهادین

ربین بکر (30 ساله)، مسئول شرکت رسانه‌ای چتر که او نیز در خودروی مذکور قرار داشت نیز در این حادثه مجروح شد. بکر که در سلیمانیه ساکن است، در یکی از بیمارستان‌های این شهر تحت درمان قرار گرفته و گزارش شده که وضعیت سلامت او خوب است.

هویت روزنامه نگاران جان باخته اعلام شد: گلستان تارا و هیرو باهادین

ربین بکر

هویت روزنامه نگاران جان باخته اعلام شد: گلستان تارا و هیرو باهادین

در این رابطه مجلس زنان حزب مناطق دمکراتیک ‌(د‌ب‌پ) برای روزنامه‌نگاران زن، گلستان تارا و هیرو بهاالدین که براثر حمله دولت اشغالگر ترکیه به شهادت رسیدند، بیانیه‌ای کتبی منتشر کرد.

بیانیه مجلس زنان دب‌پ چنین است‌: ‌«امروز در سلیمانیه یک خودرو که روزنامه‌نگاران در آن حضور داشتند توسط حمله هوایی ترکیه هدف گرفته شد. ما با غمگینی بسیار متوجه شدیم که براثر این حمله دو زن زحمتکش و از کارکنان مطبوعات یعنی گلستان تارا و هیرو بهاالدین به قتل رسیدند. ما این قتل‌عام که علیه کارکنان مطبوعات آزاد، زنان روزنامه‌نگار کورد انجام شده است را محکوم می‌کنیم. طبق اطلاعاتی که در مطبوعات منتشر شده، براثر این حمله ۶ روزنامه‌نگار دیگر نیز مجروح شدند. ما برای تمام مجروحین، شفای عاجل می‌خواهیم.

باید حزب دمکرات کوردستان ‌(پ‌د‌ک‌) از شراکت در جنایات روسیاهانه دست بردارد

رژیم فاشیست آک‌پ-م‌‌ه‌پ که با به قتل رساندن کوردها سیاست می‌کند، با تلاش‌های خود برای وسیعتر کردن میدان جنگ در باشور کوردستان و با پیمان‌نامه‌های جدید سازش‌گرانه، بی‌وقفه به بازی‌های کثیف خود ادامه می‌دهد. رژیم آک‌پ-‌م‌ه‌پ با سیاست‌های استعمارگرانه علیه کوردها می‌خواهد به شیوه‌ای وسیع،‌ خاک کوردستان را اشغال کند و خیال نئوعثمانی را عملی نماید. مدیریت اقلم فدرال کوردستان که راه را برای اشغالگری گشوده است و به شریک این امر مبدل شده است، در عین‌حال مسبب به قتل رسانده کودکان کوردستان می‌باشد. خلق کوردستان هرگز این امر را نخواهد پذیرفت. باید هرچه زودتر پ‌د‌ک از شراکت در جنایات روسیاهانه دست بردارد. با حملاتی اینچنینی تلاش می‌کنند که مطبوعات آزاد را ساکت کرده و جنایات جنگی‌شان علیه کوردستان را پنهان کنند تا افکار عمومی جهان از آن باخبر نشوند. اما باید دانست که زحمتکشان راه و رسم مطبوعات آزاد و پیرو حقیقت، قلم رفقای خود را بر زمین نخواهند گذاشت و به هرشیوه به صدای حقیقت مبدل خواهند شد. خلق کورد تندرست باشد.‌»