عضو شورای رهبری اتحادیه میهنی کردستان به چگونگی ممانعت از لشکرکشی ها و حملات ترکیه به اقلیم کردستان اشاره می‌کند و می‌گوید: «می‌خواهیم زمینه ای را برای بازگرداندن خاک ربوده شده و اشغال شده فراهم کنیم».

سالار محمود، مسئول دفتر اتحادیه میهنی کردستان در گرمیان اعلام کرد: «آنچه در کوله‌جو رخ داد، یک اقدام غیرمسئولانه توسط نیروهای حشدالشعبی بود که بدون هماهنگی وارد منطقه شده بودند و از طریق روابط دیپلماتیک نیروهای حشدالشعبی مجبور به عقب نشینی شدند».

وی افزود: «متأسفانه در برخی از رسانه ها به طرز غیرمسئولانه‌ای با پیش آمد مذکور برخورد شد، برخی از نیروهایی که منطقه را تحت کنترل گرفتند، نیروی مشترک بودند، کاش حداقل احترام به نیروهای خود احترام قائل می‌شدند».

سالار محمود تأکید کرد که آنچه رخ داد مربوط به مسائل ملی است و نباید به عنوان ابزاری رسانه‌ای از آن استفاده کنند.

سالار محمود همچنین گفت: «می‌خواهیم زمینه ای را برای بازگرداندن خاک ربوده شده و اشغال شده فراهم کنیم، این موضوع نباید به موضوع “تب انتخاباتی” تبدیل شود و نباید از آن در رسانه ها به این منظور استفاده کرد و افکار عمومی را به اشتباه انداخت».

این عضو شورای رهبری اتحادیه میهنی بیان کرد که گرمیان سنگر اول حفاظت از سلیمانیه، اربیل و بادینان در برابر تهدید داعش بود. وی اضافه کرد: «عراق برای ما اشغالگر محسوب نمی‌شود، اختلافاتی بر سر خاک، بودجه و حقوق نیروهای پیشمرگه و بسیار چیز دیگر داریم اما باید به کمک دولت عراق، اشغالگری علیه خاک کردستان را متوقف کنیم».

سالار محمود اضافه کرد: «اشغالگر کردستان دولت ترکیه است که درمناطق اربیل و دهوک است که تا عمق چند کیلومتری وارد خاک کردستان شده و این نگران کننده است».