وکیل فائزه هاشمی از آزادی مشروط او از زندان خبر داد و گفت: او پس از تحمل ۲ سال و ۵ روز از محکومیت خود اکنون به‌صورت مشروط از زندان آزاد شده است.

محمدحسین آقاسی وکیل فائزه هاشمی در گفتگو با خبرنگار قضائی خبرگزاری فارس از آزادی مشروط فائزه هاشمی از زندان خبر داد و گفت: این آزادی به معنای بخشش محکومیت او نیست بلکه آزادی مشروط است. وی با تأکید بر اینکه فائزه هاشمی ۳۷ ماه محکومیت قطعی داشت که تاکنون دو سال و ۵ روز از این محکومیت را تحمل کرده است، خاطرنشان کرد: حدود ۱۱ ماه از این محکومیت باقی‌مانده و اکنون به‌صورت مشروط آزاد شده است.

هشت روز پیش خانم هاشمی در یک نامه که در آن از شرایط داخل زندان اوین به‌شدت انتقاد کرد.

او در این نامه نوشته بود: «در این زندان آموختم که ما مبارزین طبلی توخالی و دیکتاتورهای حقیری بیش نیستیم. سرود آزادی و عدالت می‌خوانیم و در چرخه زندگی، ستم را بازتولید می‌کنیم.»

«در این زندان بیشتر آموختم تنها راه رسیدن به آزادی و عدالت و برقراری یک حکمرانی خوب، اصلاحات و به‌ویژه اصلاحات ساختاری است.»

خانم هاشمی همچنین در توصیف بند زنان سیاسی بدون اشاره به نام شخص یا گروهی به «نظریه‌پردازانی از‌ درون‌تهی» انتقاد کرد و آنها را «دیکتاتورهای کوچکی»‌ خواند که «آنچه را که سال‌ها با آن مبارزه کرده‌اند بر سر هم‌بندی‌های خود می‌آورند» و «گروه فشار داخل بند» هستند.

این نامه واکنش‌های زیادی داشت. در آخرین مورد نامه‌ای از گلرخ ایرائی، زندانی سیاسی قدیمی منتشر شد که نوشت نامه خانم هاشمی «بی‌شباهت به ندامت‌نامه نیست» و او را متهم کرد که از «رانت حکومت حتی در زندان برخوردار است»، «هر وقت اراده کند به مرخصی می‌رود» و به «امورات مالی پدر رسیدگی می‌کند» و «در زمان افتتاح بیمارستان خانوادگی، خود را به مراسم افتتاحیه می‌رساند.»