استاندار سلیمانیه که از جنبش تغییر است اعلام کرد به دلیل اعمال سیاستهای تنگ نظرانه و فساد و دروغ پیام رسانان و بی اعتمادی و جدایی و دوری از یکدیگر، یک انشقاق غیر منطقی در داخل جنبش تغییر به وجود آمد.

به گزارش رسانه خبری ویستگه نیوز، هوال ابوبکر استاندار سلیمانیه با صدور پیامی اعلام کرد جنبش تغییر قبل از آنکه یک واکنش اجتماعی یا یک نیروی سیاسی یا نفع یا علاقه و خواست و میل باشد یک مطالبه، اراده و ضرورت است.

وی گفت: «جنبش تغییر» نهضتی در خدمت عموم است نه برای تامین منافع شخصی، این نهضت یک واقعیت منطقی است و از زنده یاد نوشیروان مصطفی قبل از شروع قیام کردستان، نشات گرفت.

هوال ابوبکر اشاره کرد اکنون به دلیل اعمال سیاستهای تنگ نظرانه و فساد و خرابکاری و دروغ رسانه ها و بروز بی اعتمادی و جدایی و دوری از یکدیگر و گمراهی و سردرگرمی و فراموش کردن علل و نتایج، مجموعه‌ها و استراتژی‌ها و اهداف مورد نظر یک انشقاق غیر منطقی پدید آمده است.

متن پیام استاندار اربیل به این شرح است:

جنبش تغییر قبل از آنکه یک واکنش اجتماعی یا یک نیروی سیاسی یا منفعت یا علاقه و خواست و میل باشد یک مطالبه، اراده و ضرورت است. این حزب نماد استمرار و صراحت و استقامت و  خستگی ناپذیری و جدیت و فداکاری جسارت و عدالت و هدف، پذیرش یکدیگر، همکاری و تعامل است همچنین بر احساس حقارت و حاشیه راندن و رکود و بردگی و شکست و نا امیدی غالب است. این حزب، مشارکتی در خدمت عمومی، الگوی مشروع شهروندی و حاکمیت قانونی یک حکمرانی رشید تحت نظارت و پاسخگویی،  منصف و عادل به شیوه و سازو کارهای قانونی و مدنی و بشردوستانه است و با اتکا، به سرمایه‌های انسانی میهنمان در راستای حفظ ساختار اقلیم کردستان و حفظ منافع والای مردم و امنیت و اقتصاد استراتژیک فعالیت خواهد کرد.  این حزب نهضتی است در خدمت عموم نه در خدمت منافع خصوصی، این نهضت یک واقعیت منطقی است و از زنده یاد نوشیروان مصطفی قبل از شروع قیام کردستان همراه با طراحی نقشه قیام، نشات گرفت، این حزب در زمینه چگونگی آزاد کردن شهرها و مکانها و همرا با پیروزی قیام کردستان فعالیت می‌کرد  تلاش قاطعانه‌ای برای ساختن یک دولت نه قدرتمداری به کار می‌برد تا اطلاعات و تجربه‌های شکست و پیروزی ما ثبت شوند نه اینکه از بین بروند. در نتیجه برگزاری اولین انتخابات پس از قیام کردستان تلاش کرد، فریاد زد، التماس کرد که قواعد دولت و وجود اپوزیسیون با هم پذیرش شوند، تا تجربیات هر دو طرف با هم توسعه یابند و خواستار برگزاری انتخابات در موعد مقرر بود تا تجربه و فرهنگ انتخابات و معنای دمکراسی واقعی پایه گذاری شود،  مطمئنا آلترناتیو این دو حزب حاکم کردستان تنها نیروی مسلح امنیتی و دارای اطلاعات است، اما بر عکس یک جنبش مدنی مانند جنبش تغییر بنیان نهاده می شود تا نیرویی باشد از خود نیرو بگیرد و به موجودیتی یکباره‌ بدل شود، که از میان فرزندان ملت باشد و با اتکا به هموطنان و روند رای گیری جان بگیرد.

در حال حاضر به دلیل محافظه کاری و اعمال سیاست تنگ نظرانه و فساد و دروغ و بی‌اعتمادی و جدایی و دوری از یکدیگر و به دلیل گمراهی و فراموش کردن علل و نتایج و مجموعه‌ها و استراتژیها و اهداف مورد نظر، تقسیم بندی غیر منطقه‌ای در میان جنبش تغییر به وجود آمده است، هر بخش از آن بهانه و استدلالهای مشروع و نامشروع خود را دارد، اما مرکزی که همه فریاد عدالت خواهی خود را بر نزد آن می‌برند و به لحاظ قانون اساسی پس از کنگره، بالاترین ارگان تصمیم گیری است غیرآماده و نامعلوم و ناکارآمد است. این بازی یکدیگر را نابود کردن، بدون داور برگزار می‌شود اگر هوشیار نباشیم از هر طرف جنبش تغییر را نابود خواهند کرد.

اکنون بر اساس مبانی مذکور ما کسی را از خود بیشتر، به جنبش تغییر متعلق نمی‌دانیم، این جنبش هرچه که باشد مانند نفس، آب، نام، بودن، بقا و تداوم و توسعه است. ما نیاز به جنبش تغییر داریم.

همه چیز را نابود کردند از جمله شخص زنده یاد نوشیروان مصطفی که او را کشتید،  التماس می‌کنم جنبش تغییر را نکشید! تا نور امید خاموش نگردد.

با هم بدون واسطه ورقیب با هم بنشینید و اعتمادسازی مجدد ایجاد کنید لازمه اعتماد مانند عشق فداکاری و از خودگذشتگی و اعتراف و بخشش است. برای یک بار هم که شده رهبر باشید، در راس گردانندگان قرار بگیرد نه مغرور و سلطه جو!