حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، جمعه ششم مهر، در حمله هوایی جنگنده‌های اسرائیلی در منطقه جنوبی بیروت کشته شد. به گفته ارتش اسرائیل، در این حمله علاوه بر نصرالله، علی کرکی، فرمانده جبهه جنوبی حزب‌الله و بیش از 20 نفر از اعضای ارشد این گروه نیز جان باختند.

این بیانیه تأکید کرده است که این افراد در یک مقر زیرزمینی حضور داشتند و عملیات حزب‌الله علیه اسرائیل را هدایت می‌کردند. از جمله دیگر افرادی که در این حمله کشته شدند، ابراهیم حسین جزینی، رئیس واحد امنیتی نصرالله، سمیر توفیق دیب، مشاور نظامی نصرالله، و عبدالأمیر محمد صبلینی، رئیس واحد تقویت توان حزب‌الله، بوده‌اند.

در ادامه بیانیه ارتش اسرائیل آمده است: «ابراهیم حسین جزینی و سمیر توفیق دیب از نزدیک‌ترین افراد به نصرالله بودند و به دلیل این نزدیکی، نقش مهمی در عملیات روزانه حزب‌الله و به‌ویژه نصرالله داشتند. این افراد در مقر مرکزی حزب‌الله در قلب بیروت، زیر چندین ساختمان غیرنظامی و در نزدیکی مدارس سازمان ملل مستقر بودند.»

روز شنبه، حزب‌الله با انتشار بیانیه‌ای ضمن تأیید خبر کشته شدن حسن نصرالله، اعلام کرد که او در حمله روز جمعه اسرائیل به مقر حزب در منطقه جنوبی بیروت کشته شده است. این خبر موجی از خشم و نگرانی در میان حامیان حزب‌الله و مردم لبنان به همراه داشت و دولت لبنان سه روز عزای عمومی اعلام کرد.

طبق گزارش‌ خبرگزاری رویترز از منابع پزشکی و امنیتی، جسد نصرالله از محل حمله خارج و به تأیید رسیده است، اما به نظر می‌رسد که علت مرگ او به دلیل ضربه ناشی از شدت انفجار بوده و آثار جراحت مستقیم روی بدن او مشاهده نشده است.