شاسوار عبدالواحد، رئیس جنبش نسل نو بیان کرد: اتحادیه میهنی و حزب دمکرات هرچه می گویند و قول می دهند، دروغ است، خاندان بارزانی و طالبانی با یکدیگر توافق کرده و درآمدهای اقلیم را بین خود تقسیم می‌کنند، بافل طالبانی هرگاه توانست مشکلات خانوادگی خود را حل کند، آنگاه می تواند مشکلات مردم را برطرف کند، برادر او ده سال است که معاون رئیس دولت است، اگر دوباره این سمت را دریافت کند، چه کاری انجام خواهد داد؟ مسرور بارزانی در شش سال نخست وزیری چه کرده است؟

به گزارش آوینه، شاسوار عبدالواحد رئیس جنبش نسل نو در گفتگو با روزنامه نگاران اعلام داشت: انتخابات آتی اولین انتخاباتی است که تحت زور و کنترل کمیسیون اتحادیه میهنی و حزب دمکرات کردستان نیست، همچنین اولین بار است که دو حزب حاکم با زور و اجبار وادار به انجام انتخابات شده‌اند و جامعه بین الملل نیز بر این فرایند نظارت خواهد کرد.

شاسوار عبدالواحد اشاره کرد: دیگر هیچ خرابکاری باقی نمانده که حزب دمکرات و اتحادیه میهنی نسبت به شهروندان انجام نداده باشند، اگر شهروندان می خواهند نجات یابند، باید در انتخابات شرکت کنند، شهروندان می‌دانند که موضع جنبش نسل نو چگونه است، تجربه ثابت کرده که ما در کنار مردم هستیم و جنبش نسل نو هرگز اشتباهات دیگر احزاب را تکرار نخواهد کرد.

وی اضافه کرد: اگر شهروندان به پای صندوقهای رای بیایند و به جنبش رای دهند، بی تردید دولت را به دست می‌گیریم، ازبین بردن بی‌کاری جوانان اولویت ما خواهد بود و با احیای بخشهای مختلف، فرصتهای شغلی و کسب و کار برای شهروندان ایجاد می کنیم و به افراد دارای ایده های نو وام می دهیم.

وی تصریح کرد که بخشی از وعده های جنبش نسل نو در گروی کسب جایگاه قدرت اول است و جنبش نسل نو باید با حمایت شهروندان دولت را به دست گیرد تا بتواند این وعده ها را عملی کند، در اربیل و بغداد از آنها خواسته شد در دولت مشارکت داشته باشد اما این را رد کردند، جنبش نسل نو حاضر نبود در پارلمانی غیرقانونی حضور داشته باشد و نمایندگان آنها نیز با بازنشستگی مخالفت کردند، جنبش نسل نو در چندین انتخابات شرکت کرده و دریافت پست و درجه را نپذیرفته است.

شاسوار عبدالواحد افزود: اگر شهروندان معترض به دنبال نابودی دو حزب دمکرات و اتحادیه میهنی کردستان هستند، باید به جنبش نسل نو رای بدهند، بی شک تعداد آرای آن افزایش خواهد داشت، شعار ما از همان ابتدا حذف دو حزب دمکرات و اتحادیه میهنی و روی کار نیامدن مجدد این دو بود.

رئیس جنبش نسل نو درباره نیروهای امنیتی بیان کرد : همه نیروهای امنیتی وابسته به اتحادیه میهنی و حزب دمکرات نیستند و بخش زیادی از آنها مخالف دولت هستند، در انتخابات گذشته از مجموع ۳۸۰ هزار نیروهای امنیتی حزب دمکرات  و اتحادیه میهنی تنها ۸۰ هزار نفر رای آورده‌اند، حزب دمکرات و اتحادیه میهنی ضعیف شده و دید جامعه بین الملل نیز به آنها تغییر کرده است.

وی اشاره کرد که در همه انتخاباتها حزب دمکرات و اتحادیه میهنی کردستان یک جنگ رسانه‌ای ساختگی به پا می‌کنند، درحالی که این دو حزب اگر رای بیاورند، دست در دست هم همه پستها و مناصب را میان خود تقسیم می کنند.

شاسوار عبدالواحد اظهار داشت: کردها ۶۰ سال است که به خاطر “جلالی و ملایی”، دچار تفرقه شده و هنوز به صلح و آسایش نرسیده‌اند، اگر حزب دمکرات و اتحادیه مهینی کردستان همچنان در قدرت باقی بمانند، حق و حقوق کارمندان ضایع و  اوضاع بدتر خواهد شد.

وی همچنین گفت: بافل طالبانی هرگاه توانست مشکلات خانوادگی خود را حل کند، آنگاه می تواند مشکلات مردم را برطرف کند، برادر او ده سال است که معاون رئیس دولت است، اگر دوباره این سمت را دریافت کند، چه کاری انجام خواهد داد؟ مسرور بارزانی در شش سال نخست وزیری چه کرده است؟

به گفته رئیس جنبش نسل نو، خاندان بارزانی و طالبانی با یکدیگر توافق کرده و درآمدهای اقلیم را بین خود تقسیم می‌کنند، مالیاتها و درآمدها همه به جیب خاندان بارزانی و طالبانی می‌رود.

شاسوار عبدالواحد در ادامه گفت: اتحادیه میهنی و حزب دمکرات هرچه می گویند و قول می دهند، دروغ است، من چطور برای دولتی که کودک یا یک شهروند کاسب را به قتل می‌رساند احترام قائل شوم و علیه آن چیزی نگویم؟

وی در پایان بیان داشت: جنبش نسل نو فقط نزدیک به خدا و مردم است، اگر دولت را به دست گیریم، مالیاتها را کاهش می‌دهیم و بدهی های آنها را می‌بخشیم، با بغداد درخصوص توطین حقوق و حل مشکل حقوق کارمندان به توافق خواهیم رسید، به همه شهرها خدمات رسانی می کنیم، پروژە‌هایی هم برای جوانان خواهیم داشت و هرگز به اعتماد شهروندان خیانت نمی‌کنیم.