رئیس مشترک پیشین اتحادیه میهنی که از این حزب اخراج شده از دفتر سیاسی حزب درخواست سازش و اقدام برای حل مشکلات داخلی حزب به دور از جنجال های رسانه ای شد.

به گزارش سایت خبری آوینه، لاهور شیخ جنگی رئیس مشترک پیشین اتحادیه میهنی که در پی اختلافات با بافل جلال طالبانی دیگر رئیس مشترک حزب با تصمیم دفتر سیاسی اتحادیه میهنی اختیارات خود را از دست داد و سپس با تصمیم طالبانی اخراج شد؛  تاکید کرد که اتهامات مطرح شده علیه وی، بی اساس بوده و گذشت زمان ثابت می کند که این اتهامات واقعیت ندارد.

وی طی نشستی با بخشی از خانواده های شهدای اتحادیه میهنی کردستان، درباره دلایل سکوت خود در مقبال اتهاماتی که به وی نسبت داده شده و نیز اخراج از حزب،  گفت که نمی خواهد علیه برادران خود در حزب سخنی بگوید که به مذاق دشمنان اتحادیه میهنی خوش آید.

همچنین خاطر نشان ساخت که  برادران و همراهانش در حزب علیه وی از نیروهای نظامی استفاده کرده اند و اگر بخواهد با آنان مقابله به مثل کند باید  وی نیز نیروهای نظامی را به کار بگیرد و چنین چیزی که موجب قربانی شدن جان مردم می شود به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

لاهور شیخ جنگی گفت که اگر مشکلی نیز در حزب وجود دارد باید به صورت داخلی و در نشست های بسته و به دور از جنجال رسانه ها و به ویژه رسانه های مخالفین حزب حل شود و اگر کسی مرتکب نقض قوانین شده باید موضوع از طریق دادگاه و مراجع قانونی پیگیری شود.

وی تاکید کرد که از اعضا و دفتر سیاسی اتحادیه میهنی می خواهد که به صلح و آشتی روی آورده و دست برادری و دوستی به سوی یکدیگر درازکرده و برای سازش و صلح اقدام کنند و مشکلات را از طریق ارگان های داخلی اتحادیه میهنی و به صورت داخلی حل کنند.

لازم به ذکر است که بافل طالبانی در ماه های گذشته لاهور شیخ جنگی را به اقدام برای مسموم کردن  و حذف فیزیکی وی و نقض قانون و فساد مالی و سوء استفاده از جایگاه حزبی و ارعاب افراد متهم و لاهور شیخ جنگی را به همراه شماری از افراد نزدیک به وی اخراج کرد.