ابراهیم قادری، رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر در وزارت بهداشت ایران، با اشاره به این که شیوع کرونا در ایران «در مرحله اپیدمی تصاعدی» قرار دارد پیش‌بینی کرد که آمار روزانه ابتلا به کرونا در ایران تا صد هزار نفر هم برسد.

به گفته این مقام در روز سه‌شنبه، ۱۲ بهمن، در حال حاضر نیز تعداد بیمارانی که به کرونا مبتلا می‌شوند ولی «گزارش داده نمی‌شود بیش از پنج برابر تعدادی است که در حال حاضر تشخیص داده می‌شود».

روز گذشته وزارت بهداشت ایران از شناسایی حدود ۲۹ هزار نفر بیمار مبتلا به کرونا خبر داده بود که با توجه به گفته‌های امروز این مقام وزارت بهداشت،‌ آمار واقعی مبتلایان به کرونا در حال حاضر حدود ۱۵۰ هزار نفر در روز است.

در همین حال،‌ تقی ریاحی، رئیس بیمارستان رسول اکرم تهران، با اشاره به این که تعداد افراد بستری کرونایی افزایش یافته گفت اوایل دی‌ماه امسال «بعد از دو سال بخش‌های آی‌سی‌یو برای بیماران کرونایی بسته شد»، ولی با توجه به افزایش تعداد بیماران بدحال، دوباره این بخش‌ها بازگشایی شده‌اند.

او تاکید کرد: «هرگونه علائم تنفسی و سرماخوردگی را باید ابتلا به کرونا تلقی کرد.»

در اظهارنظری دیگر، حمیدرضا جماعتی، دبیر کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا، گفت که این کمیته توصیه کرده است که محدودیت‌های اجتماعی به مدت دو هفته در سراسر کشور اجرا شود. تصمیم‌گیری درباره اعمال محدودیت‌ها بر عهده ستاد ملی مقابله با کرونا است.

در همین حال، روز گذشته در پی افزایش شمار نمایندگان مبتلا به کرونا، هیئت رئیسه مجلس اعلام کرد که جلسات مجلس در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه، ۱۲ و ۱۳ بهمن در دو ساعت و در هفته آینده در سه بخش برگزار خواهد شد.

نهاد ریاست جمهوری ایران نیز اعلام کرده است که سفرهای استانی ابراهیم رئيسی فعلا انجام نمی‌شود.

در روزهای اخیر آمار رسمی مرگ و میر ناشی از کرونا در ایران بین ۲۰ تا ۳۰ نفر اعلام شده، ولی مسعود یونسیان، عضو کمیته علمی کشوری مقابله با کووید ۱۹، گفته است «هنوز مرگ‌های ناشی از امیکرون شروع نشده و بروز مجدد مرگ‌های سه رقمی و بیش از صد نفر در این پیک دور از انتظار نیست».

او گفته است روند پوشش واکسیناسیون در ایران مناسب نیست و هنوز کشور درگیر قله بیماری کرونا با سویه امیکرون نشده است.

بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت ایران، اما روز سه‌شنبه از روند واکسیناسیون در ایران ابراز رضایت کرده و گفته است: «۹۰ درصد جمعیت هدف کشور یک دز، حدود ۸۱ درصد ۲ دز و ۲۵ درصد نیز دز سوم واکسن علیه کرونا را تزریق کردند.»