فرماندهی مبارزه با تروریسم پلیس لندن اعلام کرد که یک متهم پرونده کشف یک محموله مرگبار اورانیوم در فرودگاه هیترو که قرار بود برای یک کسب و کار ایرانی در لندن ارسال شود، دستگیر و با قید وثیقه آزاد شده است.

این فرماندهی روز یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای نوشت که این متهم یک مرد تاجر شصت ساله و شهروند بریتانیایی است.

بر اساس گزارش دیلی تلگراف، ماموران پلیس در روز شنبه به مکانی در چشایر حمله کردند تا این متهم را دستگیر و محل اقامت او را بازرسی کنند.

او به جرایم تروریستی به ویژه ساخت یا در اختیار داشتن یک ماده رادیواکتیو به قصد استفاده از آن در ارتکاب یا تدارک اقدام تروریستی متهم شده است.

با این حال، در بازرسی از محل اقامت او مواد رادیواکتیو دیگری پیدا نشد و پلیس اعلام کرد که اکنون خطر فوری کسی را تهدید نمی‌کند.

پیشتر رسانه‌های بریتانیا از گشایش پرونده‌ای در ارتباط با کشف «مقدار اندکی» اورانیوم در یک بسته ارسالی به کسب و کار ایرانی در لندن خبر داده بودند.

بر اساس گزارش این رسانه‌ها، پلیس مرزی بریتانیا در فرودگاه هیترو در لندن نزدیک به دو هفته پیش در بسته‌ای که با یک پرواز مسافربری از عمان به لندن رسیده بود آثار اورانیوم را پیدا کرده است.

گزارش‌ها حکایت از آن دارد که مبداء این بسته پاکستان بوده و از طریق عمان به آدرس یک کسب و کار ایرانی در شهر لندن ارسال شده است.

پرواز مسافربری حامل این بسته روز ۲۹ دسامبر سال گذشته میلادی، ۲۰۲۲، در لندن به زمین نشسته است.