شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان از ناامیدشدن پزشکان از به هوش‌آمدن هستی حسین‌پناهی خبر داده است؛ دانش‌آموز ۱۶ساله اهل دهگلان در استان کردستان که از ۱۹ آبان در پی حمله مأموران حکومتی به کما رفت.

کانال شورای هماهنگی فرهنگیان شامگاه یکشنبه ۲۵ آبان با اعلام این خبر اعلام کرد: «با توجه به سطح خیلی پایین هوشیاری و دیگر علائم حیاتی، پزشکان از به‌ هوش‌آمدن هستی قطع امید کرده و پیشنهاد ترخیص و نگهداری از او در منزل را داده‌اند».

هستی حسین‌پناهی یکی از دانش‌آموزان اهل روستای قروچای از توابع دهگلان در استانکردستان است که ۱۹ آبان خبر رسید «با ضربه باتون مأموران حکومتی به سرش» در جریان سرکوب اعتراضات سراسری به کما رفته است.

در آن زمان شورای هماهنگی فرهنگیان به‌نقل از منابع محلی اعلام کرد که «پدر هستی تهدید شده تا بگوید دخترش از ماشین خود را به بیرون پرت کرده، اما مادرش می‌گوید که در مدرسه او را با باتون زده‌اند و اثر باتون روی سرش کاملاً مشخص بود». ‎

این شورا همچنین افزوده که «پزشکان علت مرگ مغزی هستی را ضربە مستقیم بە سر اعلام‌ کردەاند»، با این حال هنوز هیچ گزارش رسمی در این باره منتشر نشده است.

در جریان سرکوب اعتراضات «زن زندگی آزادی» که از ۲۶ شهریور در پی اعلام خبر کشته‌شدن مهسا امینی در بازداشت پلیش گشت ارشاد آغاز شد و همچنان ادامه دارد، گزارش‌ها و ویدئوهای بسیاری از یورش‌بردن مأموران حکومتی به مدارس منتشر شده است.

در جریان این حمله‌ها شمار بسیاری از کودکان دانش‌آموز زخمی و مضروب و شماری بازداشت و به کانون‌های اصلاح و تربیت (زندان مخصوص زیر ۱۸ساله‌ها) منتقل شده‌اند.