احمد جلال الدین ابراهیم (45 ساله) شهروند اهل اقلیم کردستان که در هنگام عبور از جاده «ایپک یولو» در ماردین، در نتیجه حمله مسلحانه افراد ناشناس مجروح شده بود، ساعتی پیش در بیمارستان خرپت در ماردین درگذشت. او پنجمین عضو این خانواده بود که بر اثر حمله مسلحانه جان خود را از دست داد.

بنا بر گزارش مزوپوتامیا، خودروی پلاک عراقی حوالی ساعت 00:30 بامداد امروز توسط افراد ناشناس مورد حمله قرار گرفت. این خودرو در حالی که در جاده موسوم به جاده ابریشم (ایپک یولو) در منطقه قصر سر چیخان (نام ترکی: دوراک باشی) بین دو منطقه نصیبین و قزل تپه در حرکت بود، مورد حمله قرار گرفت. گلوله ها به 5 شهروند اهل اقلیم کردستان عراق اصابت کرد که در اثر آن 4 تن شامل هندرین عبدالله صالح (39 ساله)، وحده حیدر جاسم (63 ساله) و عبدالله صالح مصطفی (69 ساله) در صحنه جان باختند؛ چیمن شاهین خالد (75 ساله) پس از انتقال به بیمارستان جان باخت و احمد جلال الدین ابراهیم (45 ساله) نیز به شدت مجروح شد.

احمد جلال الدین ابراهیم شهروند اهل اقلیم کردستان و تنها مجروح باقی مانده از حمله مسلحانه ماردین، در بیمارستان جان باخت.

در پی انتشار خبر کشتار اعضای این خانواده در یک حمله مسلحانه، بستگان آنها امروز به ماردین سفر کردند. همچنین شماری از شهروندان کرد اهل ماردین نیز برای دریافت اجساد و ادای احترام به جانباختگان در مقابل بیمارستان آموزشی و تحقیقاتی ماردین که اجساد در آن نگهداری می شوند، تجمع کردند.

نهاد میکائیل امین یکی از بستگان جان باختگان در گفتگو با خبرنگاران، با بیان اینکه پس از اطلاع از این حادثه به این شهر آمده اند، گفت که کشته شدگان برای مداوا به ترکیه آمده بودند. امین با بیان اینکه تاکنون موفق به کسب هیچ اطلاعاتی در مورد این حادثه نشده‌اند، گفت: «تنها اطلاعاتی که از مسئولان دریافت کرده‌اند این است که خودروی جانباختگان توسط یک خودرو از شهر نصیبین تا محل حادثه مورد تعقیب قرار گرفته و افراد سرنشین این خودرو اقدام به حمله مسلحانه کرده اند.»

امین افزود که پس از تحویل گرفتن اجساد به دهوک خواهند رفت.

لازم به ذکر است که فرمانداری ماردین، در اطلاعیه ای از بازداشت 4 تن در رابطه با این حادثه تروریستی خبر داد.

کشته شدن 4 شهروند کردستان عراق در ماردین