گزارش‌ها از ایران حاکی است فرجام‌خواهی محمد قبادلو، معترض محکوم به اعدام، در دیوان عالی کشور پذیرفته و جهت رسیدگی به دادگاه تجدید نظر ارجاع شده است.

امیر هاشمی، مدیر روابط عمومی دیوان عالی، بعد از ظهر دوشنبه در توییتی ضمن تایید این خبر نوشت: «در پی محکومیت محمد قبادلو به قصاص نفس، فرجام خواهی وکیل وی در دیوان عالی کشور ثبت و پرونده جهت رسیدگی به یکی از شعب ارجاع شد».

دیوان عالی کشور روز سوم دی‌ماه خبر پذیرش فرجام‌خواهی محمد قبادلو و سامان صیدی (یاسین) از معترضان بازداشت‌شده را منتشر کرد اما ساعاتی بعد در خبری تکمیلی اعلام شد که درخواست فرجام‌خواهی محمد قبادلو رد و حکم اعدام او تایید شده است.

محمد قبادلو متولد ۱۳۷۹ از بازداشت‌شدگان اعتراضات سراسری به اتهام «محاربه» و «افساد فی‌الارض» با ادعای قتل یک مامور پلیس و مجروح کردن پنج مامور دیگر از طریق زیر گرفتن آن‌ها با خودرو سواری به اعدام محکوم شد.

محمد قبادلو در دادگاه اعلام کرد که به بیماری مبتلا دو قطبی است و از مدت‌ها پیش داروهایش را مصرف نمی‌کرده است.

سازمان حقوق بشری عفو بین‌الملل در روزهای گذشته با هشدار در مورد خطر اجرای حکم محمد قبادلو تاکید کرد که او پس از «محاکمه‌های نمایشی به شدت ناعادلانه» و اعترافات اخذ شده تحت شکنجه، با وجود اختلالات روانی و بدون ارزیابی دقیق سلامت روان، حکم «دو بار اعدام» گرفته است.