محمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران، بار دیگر با انکار اخراج اساتید این دانشکاه به دلیل گرایشات سیاسی می‌گوید حاضر است با هر استادی که «ادعا دارد به دلایل سیاسی اخراج شده»، مناظره کند.

آقای مقیمی روز سه‌شنبه، ۲۲ اسفندماه،‌ با انکار حتی «یک مورد اخراجی» از دانشگاه تهران، در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر گفت که با این اساتید به دلایلی چون «مشکل اخلاقی»، «عدم نیاز گروه» و «نمرهٔ پایین ارزیابی دانشجویی» قطع همکاری شده است.

او با «گستاخ» خواندن اساتید دانشگاه تهران و علوم پزشکی که مدعی شده‌اند به دلایل سیاسی از دانشگاه اخراج شده‌اند، گفت: «برخی از آن اساتیدی که در فضای مجازی خیلی سر و صدا می‌کنند، اتفاقاً مشکل اخلاقیشان محرز است.»

او پیش از این هم بدون ارائه مدرک ادعا کرده بود که برخی استادان به علت «مشکلات اخلاقی و داشتن شاکی» از کار منع شده‌اند.

محمد مقیمی همچنین گفت: «یک آمار غیرواقعی در رابطه با ادعای اخراج اساتید برای دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران منتشر شده بود که مشخص نبود دقیقاً برای کدام دانشگاه است.»

رئیس دانشگاه تهران در حالی برای چندمین بار اخراج اساتید را انکار می‌کند که سخنگوی وزارت علوم شهریورماه امسال این مسئله را تأیید کرده است.

شورای صنفی دانشجویان نیز در همان ماه از «حذف» هفت تن از استادان دانشگاه ادبیات دانشگاه تهران خبر داده بود.

همچنین روزنامه اعتماد شهریور ماه امسال در گزارشی فهرستی از ۵۲ استاد اخراج‌شده از دانشگاه‌های ایران را منتشر کرد که نشان می‌داد موج اخیر اخراج استادان دانشگاه از ابتدای دولت ابراهیم رئیسی در سال ۱۴۰۰ آغاز شده است.