کوردانه: مالک بیگی، فعال رسانه‌ای کورد یارسانی/ در چند سال اخیر ورزشکاران به‌ عنوان پیشروان جامعە علاوه‌ بر افتخارآفرینی‌های ورزشی ابتکاراتی را بە عنوان کنشگران فرهنگی، اجتماعی و حتی سیاسی انجام می‌دهند کە بە مدد شبکه‌های اجتماعی به سرعت رسانه‌ای می‌شود.
چندی پیش سامان الفتی، قهرمان جهان در رشته‌ی پرورش اندام که موفق بە کسب مدال طلای جهان شده بود در اقدامی بدیع مدال خود را تقدیم (تکیه‌ی حیدری) و رهبر یارسان کرد.
وی در پست اینستاگرامی خود این‌گونه پیام‌رسانی کرد: (و طبق معمول اولین مدال حرفه‌ای تاریخ کرمانشاه با دل و جان تقدیم به تکیه‌ی حیدری‌)
این قهرمان یارسانی با این کار خود همانند پهلوانان اساطیری خاکساری خود را به درگاه حق و دلیل راهش حضرت سلطان و خاکساری پیر و مراد خویش آقاسید نصرالدین اعلام کرد و متواضعانه بر هویت تاریخی و فرهنگی و جایگاه معنوی تکیه‌ی حیدری تاکید نمود.


پهلوانان ایرانی غیرحکومتی به تاسی از یک سنت دیرینه و پیرو همان اقدامی که جهانپهلوان تختی در زمان شاه انجام داد، معمولا مدال‌های خود را به موزه‌ی امام رضا ‌(ع) تقدیم نموده‌اند و این اقدام جهانپهلوان یارسانی کاک سامان الفتی نیز از این نظر اقدامی بدیع و منحصربه‌فرد می‌باشد.
تکیه‌ی حیدری در روستای توتشامی کرمانشاه که تحت نظر بزرگ یارسان ایران آسیدنصرالدین می‌باشد از جمله مکانهای مقدس برای پیروان یارسان و اهل حق به شمار می‌رود و تکیه‌ی میرحیدر گوران نیز که در نزدیکی این تکیه و در همین روستا قرار دارد به مدت چندین نسل محل زندگی مسندنشینان و رهبران یارسان بوده‌ و وجود این تکیه‌ها و حضور زیارتگاههای متبرک در این روستا سبب شده که هر ساله و در ایام مختلف سال زوار یارسانی برای انجام مراسم و نیز در جشن‌های خاونکار و نوروز زایران زیادی به روستای توشامی مراجعه می‌‌کنند و آیین باستانی جشن خاونکار هر ساله در موسم زمستان کوردی در این روستا برگزار می‌شود.
آرامگاه آقا سید براکه و فرزندانش و آقا سید شمس‌­الدین حیدری‌گوران در این روستا واقع شده‌ است. همچنین غار سید خاموش (مه‌ر خامووش) نیز در نزدیکی این روستا قرار دارد.
خانواده‌ی حیدری‌گوران از خاندان خاموشی هستند که به سید ابوالوفا می‌رسند و وی در آیین یارسان یکی از هفت فرزند سلطان از مادری به نام خاتون بشیره است که به هفتوانه موسوم هستند.
“سامان الفتی” متولد کرماشان و دارای چندین مدال قهرمانی ایران و جهانی می‌باشد و در جامعه پرورش اندام ایران با لقب سوپر ژنتیک بدنسازی شناخته می‌شود.