کوردانه: اگرچه به نظر می رسد GroenLinks-PvdA از احزاب چپ به بزرگترین حزب در انتخابات پارلمان اروپا در هلند تبدیل شود، دستاوردهای PVV حزب دست راستی و نژادپرست آزادی در خارج از کشور بی توجه نبوده است. رسانه‌های خارجی نتیجه موقت پارلمان اروپای هلند را شگفت‌انگیز می‌دانند، اما در عین حال منادی حرکت اروپایی‌ها به راست می‌دانند.
بی‌بی‌سی می‌نویسد: «انتظار می‌رود احزاب راست‌گرا و راست‌گرای رادیکال در بسیاری از 27 کشور عضو اتحادیه اروپا به دستاوردهای انتخاباتی قابل توجهی دست یابند، و به نظر می‌رسد نتایج اولیه در هلند، منادی این امر باشد».

اما پخش کننده انگلیسی همچنین می بیند که PVV خیرت ویلدرز نتوانسته است ظهور ملی خود را برای تبدیل شدن به بزرگترین حزب این کشور تکرار کند. به گفته بی بی سی، احزاب چپ و میانه، در میان دیگران، از نتیجه GroenLinks-PvdA شجاعت بیشتری خواهند گرفت.

کاتیمرینی یونانی نیز می نویسد که ویلدرز نتوانست ترفند خود را که در انتخابات مجلس هلند تکرار کند.

خبرگزاری رویترز صدای متفاوتی می دهد و می گوید که ویلدرز و PVV اکنون پس از "پیروزی بزرگ انتخابات" در ماه نوامبر به "پیروزی بزرگ" در انتخابات اروپا نیز دست یافته اند.

BFMTV فرانسه رتبه دوم موقت PVV در هلند را "غافلگیر کننده" می خواند، اما همچنین می بیند که حزب ویلدرز بیشترین دستاوردها را داشته است.

La Repubblica در ایتالیا بیان می کند که نتیجه موقت در هلند تا حدودی غیرمنتظره است، زیرا PVV در مسیر تبدیل شدن به بزرگترین بود. بنابراین La Stampa نتیجه ویلدرز را "تلخ شیرین" می نامد. اما روزنامه اسپانیایی El País اشاره می کند که PVV همچنین می تواند یک "ورودی قدرتمند" در بروکسل با هفت صندلی ایجاد کند.