فراکسیون اتحادیه میهنی کردستان در مجلس عراق ضمن محکوم کردن عملیاتهای نظامی ترکیه به خاک اقلیم کردستان از اربیل و بغداد خواست با هماهنگی یکدیگر مانع انجام این تخلفات دولت ترکیه شوند.

به گزارش رسانه خبری روداو، در بیانیه فراکسیون اتحادیه میهنی کردستان در مجلس عراق با اشاره به عملیاتهای نظامی اخیر ارتش ترکیه بر علیه خاک اقلیم کردستان آمده است متاسفانه در نتیجه تداوم انجام عملیاتهای نظامی ارتش ترکیه خسارتهای فراوان و سنگینی به باغها و مزارع هموطنان ما در منطقه وارد شده است ادامه این وضعیت باعث رنجش و آزار مردم شده است.

همچنین در بیانیه این فراکسیون آمده است: ما به عنوان فراکسیون اتحادیه میهنی کردستان در مجلس عراق نگرانی عمیق خود را از این موضوع اظهار می‌داریم و این اقدام متجاوزانه بر علیه خاک اقلیم کردستان و نقض حاکمیت عراق را محکوم می‌کنیم، زیرا این اقدام حفظ امنیت کشور و سلامتی شهروندان را به خطر می‌اندازد و همزمان نقض قوانین بین‌المللی به شمار می‌رود.

فراکسیون اتحادیه میهنی از هر دو دولت بغداد و اربیل خواست به صورت هماهنگ، مانع انجام عملیاتهای نظامی ارتش ترکیه گردند و اعلام کرد سکوت دولتهای عراق و اقلیم کردستان در مقابل چنین عملیاتهای نظامی سنگین ارتش ترکیه بر علیه خاک عراق، بر روی میزان اعتماد عراق و اقلیم کردستان در میان جوامع بین‌المللی و هموطنان ما تاثیرگذار خواهد بود.

در این بیانیه علت تداوم این عملیاتها  و عدم پاسخگویی به چنین اقدامات ناقضانه‌ای به عدم توانایی عراق در قدرتمند کردن خود ربط داده شده است.

این فراکسیون همچنین از دولت عراق خواست خانواده‌های شهدا و هموطنان آسیب دیده ناشی از انجام این عملیاتها را تامین خسارت کند.

«هنر رشید» خبرنگار روداو در دهوک اعلام کرد راس ساعت ۱۹ عصر روز شنبه با فاصله ۵۰ متری از یک ساختمان مسکونی یک گلوله توپ خمپاره شلیک شد که خسارتهای جانی به دنبال نداشت اما خسارات مادی را به ساختمان یکی از شهروندان وارد کرده است.

«دلوان ریکانی: ساکن ناحیه «دیرلوک» به رسانه روداو گفت یک گلوله خمپاره به نزدیکی خانه وی اصابت کرده است خسارت جانی به خانواده وی وارد نکرده است اما ساختمان علی حاجی پیپری دچار خسارت شد و ترکش‌های این گلوله به نزدیکی خانه وی برخورد کرده است.

تیم کردستانی سازمان CPT آمریکایی، در گزارشی اعلام کرد شلیک این خمپاره توسط حزب پ. ک.ک انجام گرفته است.

این سازمان همچنین اعلام کرد مدت ۱۰ روز است که ارتش ترکیه با ۳۰۰ تانک نظامی در حال انجام مانور نظامی دیگری در خاک اقلیم کردستان است این ارتش در روستای «بروار علیا» تحرکات زمینی انجام می‌دهد و نیروهای نظامی این ارتش وارد چندین روستا شده‌اند.

مدتی است که جنگ و درگیری میان نیروهای پ. ک.ک و ارتش ترکیه در چندین مناطق اقلیم کردستان سنگین تر شده است به گزارش یک منبع رسمی که نخواست نامش فاش شود  روز جمعه در محدوده بروار علیا روستای «درگلا موسی بگ» در دامنه کوه متین از توابع ناحیه «کانی ماسی» در منطقه آمیدی دهوک، تخلیه شد.