سپاه پاسداران در ایران اعلام کرده است که اسماعیل هنیه رهبر سیاسی گروه فلسطینی حماس و یکی از محافظان او در محل اقامت خود در تهران کشته شده‌اند. حماس این خبر را تایید کرده است. «آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در اثر اصابت قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران به شهادت رسیدند.» حماس این خبر را روز چهارشنبه تایید کرده است.

به گزارش «سپاه نیوز»، روابط عمومی کل سپاه پاسداران ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در اثر اصابت قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران کشته شدند.

در این اطلاعیه آمده است: علت و ابعاد این حادثه در حال بررسی بوده و نتایج آن متعاقبا اطلاع‌رسانی خواهد شد.

رئیس تشکیلات فلسطینی ترور اسماعیل هنیه را به شدت محکوم کرد

محمود عباس رئیس تشکیلات فلسطینی ترور اسماعیل هنیه را به شدت محکوم کرد. محمود عباس، رئیس‌جمهور فلسطینی ترور هنیه را «اقدامی بزدلانه و رویداد خطرناک» خوانده است.

او در بیانیه‌ای که خبرگزاری فلسطینی وفا منتشر کرد، از فلسطینی‌ها خواست «در برابر اشغالگری اسرائیل متحد، صبور و پایدار باشند». تشکیلات فلسطینی در کرانه باختری کنترل تشکیلات فلسطینی را بر عهده دارد.

– بیانیه حماس درباره کشته شدن اسماعیل هنیه در تهران

حماس طی بیانیه‌ای تایید کرد که اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی این جنبش در حمله هوایی ارتش اسرائیل به محل اقامت وی ​​در تهران، پایتخت ایران کشته شده است.

در این بیانیه آمده است که اسماعیل هنیه برای شرکت در مراسم تحلیف مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور جدید ایران به تهران رفته بود.

پیشتر روابط عمومی کل سپاه پاسداران ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در اثر اصابت قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران کشته شدند.