فرات: شورای نظامی دیرالزور با اشاره به اینکه قتل‌عام‌های انجام شده علیه مردم بی‌پاسخ نخواهد ماند، از کشته شدن ۲۵ نفر از گروه‌های مسلح وابسته به دولت دمشق به ویژه دفاع‌الوطنی در این درگیری‌ها خبر داد.

شورای نظامی دیرالزور در رابطه با حملات دفاع‌الوطنی و دیگر گروه‌های وابسته به دولت دمشق به دیرالزور و قتل‌عامی که انجام دادند بیانیه کتبی صادر کرد.

در این بیانیه، اطلاعات زیر در این زمینه به اشتراک گذاشته شده است:

«گروه‌های مسلح وابسته به دولت دمشق، به‌ویژه «دفاع‌الوطنی» صبح روز پنج‌شنبه حمله زمینی را آغاز کردند و همزمان با این حملات سعی کردند وارد مناطق حاشیه رود فرات در شرق دیرالزور شوند. همزمان با این حملات با توپباران و خمپاره نیز حمله کردند.

در حملات پراکنده و وحشیانه علیه مناطق غیرنظامی، ۲ غیرنظامی در روستاهای دیبان و لتویه شهید و ۵ غیرنظامی زخمی شدند. بسیاری از شهروندان در حملات به شهر شیهِل نیز  زخمی شدند.

نیروهای وابسته به شورای نظامی دیرالزور و شورای نظامی هجین بلافاصله به حملاتی که بیش از ۴۰۰ گروه مسلح در آن شرکت داشتند پاسخ دادند و درگیری‌های شدیدی در اطراف روستاهای لتوا، دیبان، درج، گرانیج و تیانا رخ داد. از گروه‌های مسلحی که نیروهای ما ضربات سنگینی به آنها وارد کردند، ۲۵ نفر از جمله مسئولین کشته و ۱۰ نفر مجروح شدند. پس از دفع حملات، نیروهای ما عملیات جستجو و پویش را در مناطقی که مهاجمان قصد ورود داشتند، آغاز کردند.

در عملیاتی که برای مقابله با حملات انجام شد، ۲ نفر از مبارزان ما شهید و ۱۰ تن نیز مجروح شدند.

ساکنان منطقه به مقاومت پیوستند

مردم منطقه با تمام اجزای خود از نیروهای ما حمایت کردند، به مقاومت پیوستند و به حملات پاسخ دادند. همه اقوام و قبایل در برابر حملاتی با هدف تبدیل مناطق به جنگ داخلی و قرار دادن آنها در خدمت قدرت‌های خارجی ایستاده‌اند. واضح است که هدف از این حملات ایجاد اختلاف در منطقه، تبدیل آن به حمام خون و به دست گرفتن کنترل است. علاوه بر این، هدف آن ایجاد تضاد بین اجزایی بود که با اراده خود زیر چتر اداره خودمدیریتی زندگی می‌کردند.

نیروهای رژیم و شبه‌نظامیان مستقیماً خانه‌های غیرنظامیان را هدف قرار دادند. آنها با وجود اینکه می‌دانستند یک منطقه غیرنظامی است حمله کردند. تصاویری نیز منتشر شده است که نشان می‌دهد خانه‌های غیرنظامیان هدف قرار گرفته‌اند.

نیروهای رژیم با هدف گرفتن انتقام شکست تبهکاران وابسته به خود، صبح جمعه با حملات توپخانه‌ای و خمپاره‌ای منازل غیرنظامیان را هدف قرار دادند. گروه‌های مورد بحث که از پایگاه‌های خود در ساحل غربی رود فرات حمله کردند، دو قتل‌عام را در روستاهای دهلا و جدیدت بگارا انجام دادند. در این قتل‌عامها ۱۱ غیرنظامی که اکثر آنها کودک و زن بودند شهید و ۵ غیرنظامی زخمی شدند.

بدون پاسخ نخواهند ماند

ما به عنوان شورای نظامی دیرالزور به خانواده‌های شهدای خود تسلیت می‌گوییم. ما قول می‌دهیم که با تمام توان به وظیفه خود در دفاع از مردم و حفاظت از منطقه عمل خواهیم کرد. قتل‌عامها بی‌پاسخ نخواهند ماند. مایلیم اعلام کنیم که از حق دفاع مشروع مندرج در قوانین و توافقات بین‌المللی استفاده خواهیم کرد. این حملات در خدمت تروریست‌های داعشی است که می‌خواهند ترور خود را در منطقه احیا کنند و گسترش دهند.

ما به همه مردم دیرالزور، قبایل و طوایف‌مان به خاطر موضع ملی، حمایت از نیروهای ما در برابر حملات و نقش آنها در حفظ همبستگی اجتماعی درود می‌فرستیم و تشکر می‌کنیم.»