مرکز اطلاع‌رسانی و مطبوعاتی نیروهای مدافع خلق (HPG) شاخه نظامی PKK با انتشار بیانیه ای جان باختن علی دینچر با نام سازمانی اورهان جهاد بینگُل یکی از فرماندهان ارشد خود را اعلام کرد.

جهاد بینگل در تاریخ 6 ژوئن 2024 در درگیری های رخ داده با ارتش ترکیه در مناطق حفاظتی مدیا در اقلیم کردستان عراق جان خود را از دست داده است. 

بنا بر این بیانیه، جهاد بینگل متولد چولیک (بینگل) بوده و سابقه 33 سال فعالیت مستمر در سازمان PKK را داشته است. او در تمام سطوح مختلف در تشکیلات نظامی PKK از نیروی پیاده نظام ساده گرفته تا فرمانده گروه، دسته، گروهان، منطقه، ایالت و عرصه، مسئولیت های مختلفی را در این سازمان برعهده داشته است. او همچنین مسئولیت آموزش صدها تن از اعضای جدید این سازمان را بر عهده داشته است.

کانال مدیا خبر تی وی یکی از ارگان های رسانه ای نزدیک به PKK نیز در گزارشی مفصل به بیان سوابق این فرمانده PKK پرداخته است.

بیانیه مرکز اطلاع‌رسانی و مطبوعاتی نیروهای مدافع خلق (ه‌پ‌گ) به شرح زیر است:

«رفیق ما اورهان جیهات بینگول، فرزند برجسته و شجاع مردم چولیک ما، مبارز فداکار حزب ما پ‌ک‌ک، فرمانده شجاع خط آپویی و عضو شورای فرماندهی ه‌پ‌گ در حمله دشمن به مناطق حفاظتی مدیا در ۶ ژوئن ۲۰۲۴ به شهادت رسید.

رفیق اورهان که تمام جان و وجود خود را وقف مبارزات آزادیخواهانه مردم ما کرد که ۳۳ سال در هر وجب کوردستان بی‌وقفه مقاومت کرد و عرق ریخت، انقلابی بی‌نظیری بود. او با ایمان فراوان، جدیت، اراده، نظم و انضباط بالا، اشتیاق و هیجان بی‌پایان مبارزه کرد. او گام به گام در جغرافیای کوردستان و کوه‌های باشکوه آن که عاشق آن بود، سیر کرد. او ۳۳ سال بی‌امان مبارزه کرد و کوه‌های سرکش و زیبای کشورمان را که بر آن تکیه داشت به محل مقاومت تبدیل کرد. فرمانده بزرگ انقلابی و ایثارگر ما رفیق اورهان با وقف تمام وجود خود در راه آزادی مردم ما و دانستن اینکه چگونه بر هر مشکلی که با آن روبرو می‌شد فائق آید، ارزش‌های بزرگی را خلق کرد. او در هر سطحی در ارتش گریلایی ما، از جنگجویی ارتش رهایی‌بخش خلق کوردستان (آر‌گ‌ک) گرفته تا فرمانده گروه، دسته، گروهان، منطقه، ایالت و عرصه، مسئولیت برعهده گرفت. او دستاوردهای مهمی را در زندگی انقلابی خود گنجاند. او صدها و هزاران نفر از رفقای خود را با عشق آموزش داد و تجربیات گسترده خود را منتقل کرد. او به عنوان یک فرمانده درویش‌مابانه که توانسته بود رفیق رفقا باشد، می‌دانست که هر جا که نیاز مبارزات ما ایجاب می‌کند، آنجا باشد و وظایف انقلابی آن دوره را به دوش بکشد. رفیق اورهان در زندگی انقلابی ۳۳ ساله خود، بدون درنگ و خستگی‌ناپذیر با روحیه جوانی پ‌ک‌ک تا روز شهادت مبارزه کرد.

گفتنی است، رسانه های دولت ترکیه تا این لحظه واکنشی به انتشار این بیانیه نشان نداده اند.

مرکز رسانه ای HPG کشته شدن یکی از فرماندهان ارشد این سازمان را تایید کرد
مرکز رسانه ای HPG کشته شدن یکی از فرماندهان ارشد این سازمان را تایید کرد
مرکز رسانه ای HPG کشته شدن یکی از فرماندهان ارشد این سازمان را تایید کرد