به گزارش خبرگزاری همین الان هلند و به نقل از پلیس هلند، شامگاه پنجشنبه ٢٩ شهریور، یک مهاجم با چاقو در شهر بندری روتردام به جان عابران پیاده افتاد، در نتیجه یک شهروند را با ضربات چاقو به قتل رساند و یک نفر دیگر را به شدت مجروح کرد. پلیس گزارش می‌دهد. چندین شاهد به پلیس گفته‌اند که مظنون در حین حادثه فریاد “الله اکبر” سر داده است، به گزارش NOS. همچنین گفته می‌شود که مظنون نیز مجروح شده است.

این حادثه چاقوکشی در میدان ویلمزپلین، در نزدیکی پل اراسموس در روتردام رخ داده است. مظنون توسط عابران و پلیس دستگیر شد. فردی که در دستگیری مظنون کمک کرده است به NOS گفته که مظنون “دو چاقوی بلند” در دست داشته است.

فرد مجروح و مظنون مجروح هر دو به بیمارستان منتقل شده‌اند. سخنگوی پلیس به خبرگزاری ANP گفته که هنوز نمی‌تواند به طور دقیق توضیح دهد چه اتفاقی رخ داده است.

مظنون ظاهراً در حین حمله فریاد “الله اکبر” سر داده است. این عبارت به معنای “خدا بزرگ است” به زبان عربی است و اغلب توسط مسلمانان در هنگام دعا گفته می‌شود، اما در گذشته توسط برخی از افراطیون اسلامی هنگام حملات نیز به کار رفته است.

پلیس در محل حادثه در حال تحقیق است. افرادی که اطلاعاتی دارند که می‌تواند به تحقیقات کمک کند، می‌توانند با پلیس تماس بگیرند. شاهدان عینی نیز تحت حمایت و مراقبت قرار گرفته‌اند.