یورونیوز فارسی: برگزاری آسوشیتدپرس روز سه‌شنبه ۲۴ سپتامبر (۳ مهر) به نقل از مقامات آمریکا نوشت یک ناو تدارکاتی نیروی دریایی ایالات متحده که در خاورمیانه فعالیت می‌کرد، در حادثه‌ای که در دست بررسی است، آسیب دیده است.

خسارات وارده به این ناو تدارکاتی موسوم به «بیگ هورن یواس‌اس‌اس» در حالی رخ داد که این کشتی به ناو هواپیمابر یواس‌اس آبراهام لینکلن سوخت‌رسانی کرده و در بحبوحه تنش‌های شدید بر سر جنگ اسرائیل و حماس و حملات مداوم اسرائیل به حزب‌الله لبنان در منطقه باقی مانده است.

یک مقام نیروی دریایی ایالات متحده که خواست نامش فاش نشود، گفت که این خسارت در خاورمیانه رخ داده است، اما از توضیح بیشتر در مورد مکان دقیق آن خودداری کرد. عکسی که ارتش ایالات متحده در تاریخ ۵ سپتامبر منتشر کرد، ملوانان روی ناو لینکلن را نشان می‌داد که از بیگ هورن تدارکات دریافت می‌کنند و عکس دیگری مربوط به ۱۱ سپتامبر، بیگ هورن را در کنار لینکلن نشان می‌داد. لینکلن در حال گشت زنی در دریای عرب است.

این مقام گفت که خدمه بیگ هورن سالم هستند و هیچ نشانه‌ای از نشت نفت از کشتی وجود ندارد.

یکی دیگر از مقامات آمریکایی که به همین دلیل خواست نامش فاش نشود، گفت که این کشتی توسط یدک‌کش‌های خصوصی پشتیبانی می‌شود و ارزیابی حادثه همچنان ادامه دارد.

شایعات در مورد وضعیت بیگ هورن از اوایل روز سه‌شنبه پس از انتشار تصاویری در وب‌سایت «جی‌کپتن» که ترابری دریایی را ردیابی می‌کند، آغاز شد. این گونه که تصاویر نشان می‌داد، ظاهراً آب روی عرشه این کشتی تدارکات ناوگان از کلاس «هنری جی. کیسر» را گرفته است. این وب سایت بیگ هورن را «به گل نشسته» و «تا حدودی دچار آبگرفتگی» در سواحل عمان توصیف کرده است.

اگرچه لینکلن از یک راکتور هسته‌ای نیرو می‌گیرد، اما گروه ضربتی آن کشتی‌هایی با سوخت فسیلی دارد که نیاز به تأمین مجدد در دریا دارند. هواپیماهای سوار بر لینکلن نیز به سوخت جت نیاز دارند. بیگ هورن و سایر کشتی‌های مشابه آن نیز تدارکات دیگری را فراهم می‌کنند.

نفت‌کش‌هایی مانند بیگ هورن معمولاً حدود ۸۰ نفر پرسنل غیرنظامی و ۵ نفر پرسنل نظامی دارند.

هنوز مشخص نیست که آیا کشتی‌های تدارکاتی دیگری مانند بیگ هورن در خاورمیانه موجودند یا نه. به نوشته آسوشیتدپرس، ارزیابی تصاویر نظامی منتشر شده از کشتی‌های مشابهی که توسط فرماندهی ترابری نیروی دریایی ایالات متحده اداره می‌شود، نشان می‌هد که در ماه‌های اخیر هیچ مورد فعالیت تدارکاتی در خاورمیانه وجود نداشته است. این فرماندهی از اظهار نظر در این زمینه خودداری کرده است.