صلاح‌الدین دمیرتاش رئیس مشترک پیشین حزب دموکراتیک خلق‌ها (HDP)، با انتشار پیامی حمله تروریستی به تأسیسات صنایع هوافضای ترکیه (TUSAŞ) در منطقه قهرمان‌کازان آنکارا را محکوم کرد و اعلام کرد که این حملات نمی تواند مانع تلاش کردها برای حل مسئله از طریق روش های دموکراتیک شوند. 

صلاح‌الدین دمیرتاش، در پیامی که از طریق حساب های کاربری او در رسانه‌های مجازی منتشر شد، اعلام کرد: «ما حمله در آنکارا را محکوم می‌کنیم. برای جان‌باختگان از خداوند طلب رحمت، و برای خانواده‌هایشان صبر و آرامش آرزو می‌کنیم. همچنین برای مجروحان آرزوی شفای عاجل داریم.»

او در ادامه افزود: «کسانی که سعی دارند تلاش‌ها برای حل مسائل از طریق گفت‌وگو، دیالوگ، و سیاست را با ریختن خون متوقف کنند، باید بدانند که اگر اوجالان ابتکار عملی را به دست گیرد و بخواهد راه سیاست را باز کند، ما با تمام توان از او حمایت خواهیم کرد.»

دمیرتاش همچنین اظهار داشت: «هیچ رویکردی که قصد بی‌اعتبار کردن سیاست دموکراتیک و تلاش‌های صلح‌آمیز را داشته باشد و بخواهد اراده مردم را نادیده بگیرد، مورد قبول ما نخواهد بود. همه باید بر این اساس برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری کنند. این بار اجازه نخواهیم داد صدای کسانی که خواهان صلح هستند، فارغ از اینکه این صدا از چه کسی برمی‌آید، خاموش شود.»

لازم به ذکر است، در حمله تروریستی به تأسیسات صنایع هوافضای ترکیه (TUSAŞ) در منطقه قهرمان‌کازان آنکارا، در ساعت ۱۵:۲۶ امروز چهارشنبه 23 اکتبر، ۴ تن جان خود را از دست داده و ۱۴ تن دیگر مجروح شدند که حال ۳ تن از مجروحان وخیم اعلام شده است.