آتش کرمی خاله نیکا شاکرمی شهید جنبش ژینا به علی کریمی که گفته است «منتقدان رضا پهلوی از وجود جمهوری اسلامی سود می‌برند» در صفحه اینستاگرامش پاسخی داده است که توجه شما را به آن جلب می کنیم.


گزینه ی سوم منم آقا
گزینه ی سوم منم که به خاکستر نشستم، بعد از مصیبت ۵۷ هم به دنیا اومدم پس نمیتونستم در بوجود اومدن این فلاکت نقشی داشته باشم و زندگیمم الان خود ِ جهنمه ( کاش بیای یه هفته جای من زندگی کنی آقای گل)
شما پاهات خوب کار میکنه، اما اگه بالاخونه ت درست کار میکرد متوجه میبودی این حرف شما میتونه دقیقا درمورد خود شما گفته بشه….
میشه استدلال کرد امثال علی کریمی و شاهین نجفی از رضا پهلوی نفعی میبرن که اینجوری به بی منطق ترین شکل ممکن پشتش وایسادن!
اگه قرار بر انگ‌زدن باشه همه میتونن تو صف مظنونین باشن.
مشکل من و امثال منم با پهلوی دقیقا همون مشکلیه که با ملاها داریم.
استبداد و تک قدرتی بودن سیستم حکومتی بزرگترین خطر برا حقوق شهروندی تمام اقشار هست.
تک قدرتی بودن باعث ازبین رفتن طبقه متوسط میشه و وقتی جامعه ای طبقه متوسطش ازبین رفت شکاف طبقاتی و فقر مطلق بیداد میکنه، و قشر آسیب پذیر هی آسیب پذیرتر میشه….زیرساخت های فرهنگی ای که ستون های اجتماع انسانی هستن ازبین میرن و وضعیت میشه اینی که توش هستیم…
و اینی که توش هستیم نتیجه ی چیه؟
نتیجه ی محاسبات اشتباه محمد رضا شاه، که ملاها رو دستکم گرفت و از ترس کمونیست ما و مملکت رو انداخت تو بغل ملاها…هی آخوند تربیت کرد، هی حقوق و مواجب به اخوندا داد،هی مسجد پشت مسجد ساخت تا به خیال خودش مردم رو با مذهب تو مشت بگیره….
اما چون خودش در درونش اون عزت نفس کافی رو نداشت از یه طرف ملا پروار میکرد از طرفی میخواست جلو غربی ها بگه من متجددم و دست میذاشت رو همون تعصباتی که ملاها تو مردم قویترشون میکردن.
مثلا ملکه مینی ژوب میپوشید، شاه و ملکه جلو تلوزیون با شراب به پیشواز سال نو میرفتن و…و…و…
خلاصه که شترسواریش دولا دولا بود
عاقبت هم مملکت و ملت رو انداخت تو این چاه
تکرار اینی که توش هستیم به نفع هیچکس نیست جز صاحبان قدرت و امثال شما که بواسطه نزدیکی به صاحبان قدرت همیشه در امنیت و رفاه هستید و اصلا احتیاجتون به قانون نمیفته!
الان متوجه شدی انتقادها از چه جنسیه؟
حقوق بشر
حقوق شهروندی
البته اگه تو ذهن امثال شما مفهومی داشته باشه!
ضمن اینکه امثال من میدونیم رضا پهلوی حتا درایت و قدرت و تمرکز پدر و مادرش رو نداره، و حتا قادر به تکرار دیکتاتوری ای در ابعاد دیکتاتوری والدینش نیست و خطر یه دیکتاتور بی عرضه به مراتب بزرگتر از خیلی خطرهای دیگه ست.
تا ما تاریخ نخونیم و بینش سیاسی اجتماعی پیدا نکنیم اوضاع همینه
همین که بچه هامون کشته میشن، و در عدم حضور اپوزوسیون منسجم و قوی و سالم امثال شما اینا رو میگی!