مردم مبارز و آزادیخواه کردستان!

زنان و مردان کارگر و زحمتکش!

اکنون در آستانه ۲۵ شهریور دومین سالگرد قتل حکومتی ژینا امینی توسط رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی قرار گرفته ایم. در شهریور ماه ۱۴۰۱ شعله های آتش خشم و اعتراض توده های مردم کردستان علیه این جنایت و قتل حکومتی به سرعت سراسر ایران را در بر گرفت. در طول دو سال گذشته کارگران و زحمتکشان و مردم مبارز کردستان همگام و همدوش با زنان و مردان آزادیخواه و برابری طلب و تودەهای به جان آمده از رژیم جمهوری اسلامی در سراسر ایران به رغم فراز و فرودهای جنبش انقلابی ژینا در مبارزه علیه جنایات و سرکوبگری های این رژیم از هیچ فداکاری و تلاشی دریغ نکردند. مردم مبارز کردستان در اقدامی سیاسی و هماهنگ و شکوهمند با مردم سراسر ایران از یازدهم اسفند سال گذشته تا کنون سه بار مهر عدم مشروعیت به پیشانی جمهوری اسلامی کوبیدند. مردم کردستان مضحکه های انتخاباتی حکومت اسلامی را به رفراندم نه به کلیت جمهوری اسلامی تبدیل کردند. مردم کردستان همراه با مردم سراسر ایران با به شکست کشاندن نمایش های انتخاباتی جمهوری اسلامی بحران و کشمکش باندهای درون حکومت را تشدید کرده و نشان دادند که جنبش انقلابی ژینا برای سرنگونی این رژیم و برای پایان دادن به فقر و فلاکت اقتصادی، تبعیض های جنسیتی و ملی و دیگر بی حقوقی های سیاسی و اجتماعی ادامه دارد.

کابینه ابراهیم رئیسی با به گلوله بستن سینه معترضان در کف خیابان، با کور کردن چشم ها، با حمله شیمیایی به مدارس، با تعرض سازمانیافته به دانشگاهها، با تلاش برای ایجاد تفرقه بین جنبش انقلابی کردستان و جنبش سراسری، با اعلام جنگ سراسری علیه زنان برای تحمیل حجاب اجباری نتوانست زنان و مردان آزادیخواه و مردم بپاخاسته ایران را مرعوب کند. اکنون پزشکیان رئیس جمهور ذوب شده در ولایت در رأس کابینه جهادی خامنه ای در حالی که ضعف و درماندگی خود در مقابله با تعرض تحقیر آمیز دولت اسرائیل را به عناوین مختلف توجیه می کنند، اما با تشدید سرکوب و به راه انداختن موج بگیر و ببند فعالین جنبش های اجتماعی و با به راه انداختن موج اعدام ها در سراسر ایران و به ویژه در کردستان می خواهد مأموریت دولت رئیسی را به انجام رسانده و جامعه ایران را به قبل از آغاز جنبش انقلابی ژینا بازگرداند. در این تردیدی نیست که کارگران، پرستاران، معلمان، بازنشستگان و زندانیان سیاسی با تداوم جنبش اعتصابی و اعتراضی خود در همبستگی با دیگر جنبش های پیشرو اجتماعی در سراسر ایران سیاست تهاجم بازدارنده دولت پزشکیان را نیز به شکست خواهند کشاند.

مردم ستمدیده و مبارز کردستان که از همان آغاز جنبش انقلابی ژینا با فریاد “زن، زندگی، آزادی” و “مرگ بر خامنه ای” و در ادامه با به شکست کشاندن مفتضحانه نمایش های انتخاباتی رژیم در کردستان صحنه های باشکوهی از اتحاد و همبستگی با جنبش سراسری را نشان دادند، مردم مبارزی که مراسم یادبود و گرامیداشت جانباختگان خود را نیز به نماد اتحاد و مبارزه علیه این رژیم جنایتکار و قوانین اسلامی آن تبدیل کردند، می توانند نقش برجسته ای در به شکست کشاندن استراتژی و سیاست های سرکوبگرانه حکومت اسلامی ایفا کنند.

اینک در آستانۀ دومین سالروز قتل حکومتی ژینا و آغاز جنبش انقلابی سراسری، و در حالی که تلاش های گسترده ای از جانب جوانان انقلابی در محلات شهرهای مختلف، تشکل های دانشجویی و نهادها و فعالین عرصەهای مختلف فعالیت اجتماعی در شهرهای کردستان و سراسر ایران برای گرامیداشت این روز در جریان است، کومه له، همگام با این تلاش ها، کارگران و زحمتکشان و مردم مبارز کردستان را به اعتصاب عمومی در روز یکشنبه ۲۵ شهریور فرا می خواند. روز ۲۵ شهریور را به نماد اتحاد و همبستگی و به نماد عزم راسخ برای پیگیری اهداف جنبش انقلابی ژینا و برای به شکست کشاندن سیاست های سرکوبگرانه جمهوری اسلامی تبدیل کنید.

با اعتصاب عمومی و حضور بر مزار جانباختگان یاد ژینا امینی و کلیه جانباختگان جنبش انقلابی سراسری و دستاوردهای این جنبش را گرامی بداریم؛

به رژیم جمهوری اسلامی اعلام کنیم که باید تعقیب و بگیر و ببند و پرونده سازی علیه فعالین جنبش های اجتماعی را پایان دهد؛

اعلام کنیم که زندانیان سیاسی در کردستان و سراسر ایران آزاد باید گردند؛

یکصدا و مصمم اعدام زندانیان را محکوم کنیم و خواهان لغو مجازات اعدام شویم.

مردم مبارز کردستان!

با اعتصاب عمومی در روز یکشنبه ۲۵ شهریور یکبار دیگر عزم راسخ خود را برای ادامه مبارزه علیه رژیم جمهوری اسلامی، پایان دادن به تبعیض و نابرابری ها و اتحاد و همبستگی با جنبش انقلابی و سراسری مردم ایران برای سرنگونی این رژیم جنایتکار اعلام کنید. مردم مبارز کردستان با تجارب ارزشمندی که در مبارزه با رژیم اسلامی به دست آورده اند، با برگزاری این اعتصاب عمومی در سالروز قتل حکومتی مهسا امینی برگ دیگری از تاریخ پرشکوه مقاومت و مبارزات خود را ورق خواهند زد و نشان می دهند که هرگز جانباختگان خود را فراموش نکرده و برای دستیابی به خواسته های انقلابی خود پیگیرانه به مبارزه ادامه خواهند داد.

کومه له از کارگران و مردم مبارز سراسر ایران و از فعالین جنبش های اجتماعی می خواهد به هر شکلی که می توانند دومین سالروز آغاز جنبش انقلابی سراسری را گرامی بدارند و از اعتصاب عمومی و یکپارچه مردم کردستان پشتیبانی کنند.

گرامی باد یاد جانباختگان جنبش انقلابی ژینا

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی

زنده باد حاکمیت شورایی مردم در کردستان

کومه له – سازمان کردستان حزب کمونیست ایران

۲۰ شهریور ۱۴۰۳

۱۰ سپتامبر ۲۰۲۴